دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1397 - 16:00
در آمریکا؛ 

کاهش پذیرش دانشجویان فقیر در دانشگاه‌های دولتی

گزارش‌ها حاکی از آن است که میزان دسترسی دانشجویان کم‌درآمد آمریکایی به دانشگاه‌های دولتی کاهش یافته است.
کد خبر : 322528
006553d9e96f9fc1c884b05083f94524.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، میزان دسترسی دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی آمریکا برای دانشجویان کم‌درآمد و اقلیت‌های نژادی آمریکا در حال کاهش است. این دانشجویان همچنین قادر به پرداخت هزینه‌های مؤسسات آموزش عالی دولتی نیستند؛ زیرا دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور با افزایش ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی، خارج از ایالت و ممتاز به دنبال درآمد بیشتر و بهبود جایگاه خود در رتبه‌بندی‌های جهانی هستند.


بررسی‌ها روی 584 مؤسسه دولتی در آمریکا نشان می‌دهد در نیمی از این مؤسسات آموزش عالی، هزینه تحصیلی نیازمندترین دانشجویان سال اولی بیش از یک سوم درآمد خانواده آنهاست. به عبارت دیگر هزینه تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی آمریکا بیش از 10 هزار دلار است و این مبلغ همچنان در حال افزایش است.


نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد کاهش میزان دسترسی دانشجویان کم‌درآمد به تحصیل در مؤسسات آموزش عالی دولتی یک دلیل دارد: دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی از تکنیک‌های ثبت‌نامی مؤسسات آموزشی خصوصی استفاده می‌کنند که شامل افزایش ثبت‌نام دانشجویان خارج از ایالت می‌شود. برای مثال میزان شهریه  پیشنهادی دانشگاه مین به دانشجویان خارج از ایالت در سطح برترین دانشگاه ایالت این دانشجویان است. در آمریکا معمولاً هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه یک ایالت برای دانشجویان ساکن آن کمتر است. 


همچنین بررسی‌ها روی 6 دانشگاه برتر در غرب میانه نشان می‌دهد با وجود این‌که ثبت‌نام دانشجویان کم‌درآمد در این مؤسسات افزایش داشته است؛ اما با آمار دانش‌آموزان کم‌درآمد فارغ‌التحصیل شده از دبیرستان همخوانی ندارد.


انتهای پیام/4021/خ
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته