دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1397 - 10:33
جهانشاهی:

پرستاران باید خدمت محض را بدون هیچ چشمداشتی انجام دهند

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند گفت: پرستاران باید بتوانند خدمت محض را بدون هیچ چشمداشتی انجام دهند و بسیار خدمت مهمی است.
کد خبر : 353218
photo_2019-01-17_16-48-00.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دماوند از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، شاهرخ جهانشاهی در مراسم گرامیداشت مقام پرستار که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند شد با بیان اینکه امروزه یکی از نیازهای جامعه بشری پرستاری است گفت: پرستاران باید بتوانند خدمت محض را بدون هیچ چشم داشتی انجام دهند و بسیار خدمت مهمی است.


وی افزود: جامعه ما باید خود را با دیگر کشورها مقایسه کند و اگرچه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های مختلفی صورت گرفت؛ اما نیاز به تلاش و پیشرفت بیشتری وجود دارد.


معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد دانشجویان 160 هزار نفر بود؛ اما اکنون حدود 4 میلیون دانشجو در سال داریم که باعث ارتقاء علمی و توسعه پایدار خواهند شد.



جهانشاهی با بیان اینکه به رغم وجود پرستاران، اما باز هم دچار کمبود هستیم بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت نیاز است که به آنها خدمات ارائه دهیم و امیدواریم که فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری این واحد دانشگاهی بتوانند در همین شهرستان فعالیت کنند.


رئیس بیمارستان سوم شعبان شهرستان دماوند نیز با بیان اینکه در زمان خدمت به مردم شرایط ویژه‌ای به وجود می‌آید گفت: یک پزشک یا یک پرستار باید نخست خودسازی کند، حکیم و در مردم خدمت باشد و علاوه بر کسب علم تزکیه نفس نیز بسیار مهم است.


مسعود مسلمی‌فرد افزود: پرستاران باید با مهربانی و لطافت با مردم برخورد کنند و اگر این امر محقق و نهادینه نشود، از کار خود خسته می‌شوند.



وی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) به بیان جایگاه و مقام پرستار پرداخت و اظهار کرد: هر کسی که به‌عنوان پرستار به مردم خدمت کند در بهشت از مقامی همچون مقام ابراهیم خلیل برخوردار است.


رئیس بیمارستان سوم شعبان شهرستان دماوند بالاترین عبادت را خدمت به مردم دانست و عنوان کرد: پرستاران باید در مسیری حرکت کنند که خدمت به مردم به‌عنوان یک حکمت الهی نهادینه شود و مردم پرستاران را به‌عنوان مقدسات زندگی بدانند و رفتار آنها از نسخه پزشک مفیدتر باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: این واحد دانشگاهی، 14سال قبل با 260دانشجو در رشته‌های حسابداری و کامپیوتر فعالیت خود را آغاز کرد.


محمود صفری افزود: بعد از گذشت چند سال از فعالیتدانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند تصمیم به ارائه خدمت شایسته‌ای به‌سلامت مردم گرفتیم که بعد از انجام مکاتبات فراوان توانستیم مجوز رشته پرستاری را اخذ کنیم و اکنو 40دانشجو در این واحد دانشگاهی در رشته پرستاری در حال تحصیل هستند.


وی تصریح کرد: این رشته فعالیت خود را به‌خوبی آغاز کرده و هم بیمارستان و هم مسئولان شهرستان پشتوانه پرستاران و دانشجویان رشته پرستاری هستند.



به گزارش آنا، در این مراسم از سهیل یوسفی دانشجوی برتر  رشته پرستاری و حسین حیدری دانشجوی فعال فرهنگی قدردانی کردند و سوگندنامه پرستاری توسط دانشجویان قرائت شد.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته