دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1397 - 10:20
40 سالگی انقلاب/13

سلیمی: منابع کشور به‌خوبی مدیریت شود نیازی به خارج نداریم

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران از ظرفیت‌های عظیم انسانی و طبیعی برخوردار است. اگر این منابع مدیریت شوند نیازی به خارج از کشور نداریم.
کد خبر : 353217
e278e7529ef8b4f89f5465b36085bc71_XL.jpg

اصغر سلیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در طول چهل سال فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: نظر به اینکه همواره ایران اسلامی در طول این چهل سال با توطئه‌های دشمنان خارجی و گاه داخلی دست به گریبان بوده، توانسته به پیشرفت‌های خوبی در حوزه نظامی، دفاعی و موشکی برسد. با توجه به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی از همان ابتدا ماشین جنگی عراق را علیه انقلاب اسلامی ایران کوک کردند، مسیری را در طول انقلاب طی کردیم که امروز هیچ بدخواهی جرئت نگاه متجاوزانه به مرزهای کشورمان را ندارد.


وی با بیان اینکه در مسیر پیشرفت‌های علمی هم گام‌های خوبی در کشور برداشته شده است، تصریح کرد: علوم نانو و ژنتیک در کشور به خوبی مورد توجه قرار گرفته و به موفقیت‌هایی در این زمینه دست یافته‌ایم،  همچنین در علوم هوافضا، هسته‌ای و ... پیشرفت قابل ملاحظه و رقابت‌پذیری را شاهد هستیم.


سخنگوی کمیسیون شوراها و  امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی توسعه عدالت اجتماعی را از دیگر دستاوردهای نظام اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: در چهل سالگی انقلاب وضعیت گازرسانی و آب‌رسانی به روستاهای کشور قابل دفاع است و نیز موضوع جاده‌سازی در تمام مناطق کشور مورد توجه بوده است.


سلیمی با تأکید بر اینکه در ماده 6 و هفت برنامه ششم توسعه کشور مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته مورد هدف قرار دارند و اعتبارات خوبی برای عمران این مناطق اختصاص داده شده است، گفت: این تسهیلات از طریق وزارت اقتصاد و امور دارایی به حساب شهرداران و دهیاران واریز خواهد شد.


نماینده  مردم سمیرم  در مجلس شورای اسلامی توجه به سلامت و بهداشت در کشور را خوب ارزیابی و تصریح کرد: طرح تحول سلامت فضای بسیار خوب برای خدمت‌رسانی به مردم ایجاد کرد و تا اندازه‌ای در این حوزه به سمت عدالت اجتماعی حرکت کردیم.


وی اضافه کرد: امروز بسیاری از درمان‌های تخصصی در کشور خودمان صورت می‌گیرد به‌طوری که در بسیاری از مباحث درمانی بیمارستان‌های ایران میزبان بیماران کشورهای همسایه هستند.


سلیمی خاطرنشان کرد: کشور ما از ظرفیت‌های عظیم انسانی و منابع طبیعی برخوردار است و اگر این منابع سرشار به خوبی مدیریت شوند، در هیچ حوزه‌ای نیازمند خارج از کشور نخواهیم بود و با پیشرفت‌های علمی و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز خواهیم توانست آرمان‌های انقلاب اسلامی را به‌طور کامل تحقق ببخشیم.


انتهای پیام/4034/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته