دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چهل‌سالگی انقلاب/ 19

حبیب‌زاده: جریان نفوذی در حال تبلیغ بی‌هویتی در دانشگاه‌هاست

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین گفت:‌ مهم‌ترین چالش پیش‌روی انقلاب اسلامی، وجود جریان نفوذی است که تلاش می‌کند تا بی‌هویتی و خودکم‌بینی را تبلیغ کند.
کد خبر : 354694
AG8I0927.jpg

قاسم حبیب‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره چالش‌های پیش‌‌روی انقلاب اسلامی، گفت:  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت خوبی است تا یک ارزیابی واقع‌بینانه از آن داشته باشیم. واقعیت این است که هدف اساسی انقلاب اسلامی، استقلال‌خواهی، هویت‌خواهی و اسلام‌خواهی است و بر همین مبنا مبارزات خودش شروع شد و در نهایت با مقاومت و ایثار به پیروزی رسید.


وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تعدادی کشور زورگو و سلطه‌طلب که منابع نامشروعی را برای خودشان در منطقه و ایران تعریف کرده بودند، شروع به مانع‌تراشی برای انقلاب کردند و در این مسیر شگردها و ترفندهای مختلفی به‌کار گرفتند، اما واقعیت‌های میدانی بیانگر این است، در هر حوزه‌ای که آمریکایی‌ها و دشمنان کوچک و بزرگی که در منطقه هستند برای ضربه زدن به نظام و ملت ایران ورود پیدا کرده‌اند هرچند که هزینه‌هایی به ما تحمیل شده، اما آن کشوری که سرافرازانه از این میدان خارج شد و قدرتمندتر از گذشته بود، جمهوری اسلامی ایران است.


معاون سیاسی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد، علی‌رغم تلاش دشمنان برای تجزیه ایران و مهار کشورمان، امروز به قدرت اول منطقه تبدیل شده‌ایم، افزود: آسیب‌هایی وجود دارد که انقلاب اسلامی را با چالش روبه‌رو می‌سازد که یکی دشمنی‌های بیرونی است و دیگری دشمنی‌های درونی.


حبیب‌زاده تصریح کرد: تا زمانی‌که خواهان صیانت از منافع ملی‌مان هستیم، طبیعی است که دزدان بین‌المللی از هزاران کیلومتر دورتر به این منطقه بیایند تا مانع تحقق اهداف انقلاب اسلامی شوند، اما واقعیت این است که آن‌ها سال‌به‌سال ضعیف‌تر شده‌اند و عکس آن، ما قوی‌تر شده‌ایم.


وی دومین چالش پیش‌روی انقلاب اسلامی را عناصر نفوذی عنوان کرد و گفت: خط جریان نفوذ از فردای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و در اینجا منظور از نفوذ، نفوذ جریانی، فرهنگی و فکری است که بعضی‌ها از همین جریان‌های نفوذی به مسندهایی دست پیدا کرده و برخلاف منافع ملت ایران حرکت می‌کنند. این آسیب یک راه‌حل بیشتر ندارد و آن هم روشنگری در سطح جامعه است تا خط نفوذی که در هرجایی وجود دارد مورد شناسایی قرار گیرد.


حبیب‌زاده ادامه داد: به‌عنوان مثال وقتی استاد دانشگاهی با یک رسانه دشمن مصاحبه می‌کند و می‌گوید ما انرژی هسته‌ای و دانش هوافضا را نمی‌خواهیم و به جای آن بهتر است یک دوچرخه بسازیم تا با دوچرخه‌های خارجی رقابت کند، این دقیقاً همان خط نفوذی است که در دانشگاه‌ها تحت عنوان خودکم‌بینی و بی‌هویتی تبلیغ می‌شود.


معاون سیاسی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان به تحریم‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: دشمن با اعمال تحریم‌های اقتصادی که مصداق تروریسم اقتصادی است، تلاش می‌کند تا از این طریق نظام را از پای در آورد، اما ضروری است که دولت‌مردان ما شرایط این جنگ را درک کنند و برای مقابله با آن تاکتیک‌های دفاعی را در نظر بگیرند و در این حوزه مدنظر قرار دادن اقتصاد مقاومتی بهترین تاکتیک است و دیگر اینکه باید به نقش مردم در مقابله با تروریسم اقتصادی که علیه ما در جریان است، توجه ویژه داشت و اگر این موارد جدی گرفته شود خواهیم توانست آسیب‌های پیش ‌رو را خنثی کنیم.


انتهای پیام/4079/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته