دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برگزیده جشنواره کاریکاتور:

کاریکاتور هنر مردمی است که برای حل مشکلات جامعه به کمک می‌آید

یکی از کاریکاتوریست‌های برگزیده جشنواره جامعه ایمن گفت: کاریکاتور هنری مردمی است و هنرمند با استفاده از خلاقیت خود برای حل مشکلات جامعه استفاده می‌کند.
کد خبر : 353158
photo_2019-01-17_19-34-52.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه هنر‌های تجسمی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، دومین جشنواره بین‌المللی کارتون جامعه ایمن در شهر مشهد مقدس برگزار شد که در این جشنواره بیش از 70 کشور حضوری فعال داشتند. آثار برگزیده در این جشنواره در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار گرفت.


محبوبه پاک‌دل یکی از کاریکاتوریست‌های برگزیده جشنواره جامعه ایمن در گفتگو با خبرنگار حوزه هنر‌های تجسمی خبرگزاری آنا،‌ درباره برگزاری این جشنواره گفت: دومین ‌دوره است که در جشنواره کاریکاتور جامعه‌ ایمن شرکت کردم، اما برگزاری این دوره را بسیار بهتر و جامع‌تر دریافتم کارها بیشتر به سمت‌ و سوی ایمنی و محتوای جشنواره نزدیک‌تر بود؛ مخصوصاً موضوع ویژه «زلزله» که معضلات و مشکلات پیشروی جامعه در برابر این بلای طبیعی زلزله بیشتر نقد شده بود. 


وی درباره ارتباط هنر کاریکاتور و موضوع جامعه ایمن گفت: کاریکاتور هنر زیرکانه و نقادانه‌ای است که با پرداختن به موضوعات مختلف می‌تواند برای جامعه مفید باشد و مسئولان را به فکر و واکنش وادار کند. کاریکاتور باید بین مردم و جامعه حضوری چشمگیر داشته باشد، کاریکاتور مختص گالری‌ها و یک عده خاص از جامعه نیست. به نظرم همه مردم باید کاریکاتور را ببینند. انجام این کار می‌تواند به‌صورت نقاشی دیواری، آگهی‌نما و یا حتی به‌صورت المان شهری در دید عموم قرار بگیرد.


انتهای پیام/4072/4100/


انتهای پیام/

برچسب ها: کاریکاتور
ارسال نظر
هلدینگ شایسته