دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1394 - 17:26
در نخستین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران

دکتر نوابخش: پیشرفت واحدهای دانشگاهی به خرد جمعی و داشتن نقشه راهبردی مناسب بستگی دارد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تاکید کرد: حرکت رو به جلو و پیشرفت واحدهای دانشگاهی در استان تهران به خرد جمعی و داشتن یک نقشه راهبردی بستگی دارد.
کد خبر : 35286

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مهرداد نوابخش در نخستین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) و هفته دولت در جمع روسای دانشگاه‌های استان تهران، با تاکید بر خرد جمعی و تشریک مساعی سازمانی از تاسیس شوراهای تخصصی هفت‌گانه در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: در راستای این سیاست، واحدها باید با توجه به امکانات و پتانسیل‌های موجود در اخذ مجوز رشته‌های جدید، جذب هیات علمی، جذب دانشجو و نیز توسعه پژوهش و فناوری با هم هماهنگ باشند.


وی با تاکید بر ارتقاء فعالیت‌های علمی و پژوهشی و فناوری تصریح کرد: با توجه به تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و تلاش واحدهای مختلف در درآمدزایی به غیر از شهریه باید با برنامه‌ریزی مناسب عمل کرده و با راه‌اندازی رشته‌های کاربردی و دارای مخاطب واحدهای دانشگاهی برنامه‌ریزی و اقدام کنند.








نوابخش:‌ سایت واحدهای دانشگاهی باید در قالب پرتال دو زبانه ارتقا یابد و فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی برای آگاهی مخاطبان به ویژه دانشجویان منعکس شود و از فضای مجازی در راستای اهداف دانشگاه به نحو مطلوب استفاده شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران افزود: واحدهای دانشگاهی با توجه به امکانات و ظرفیت های علمی، پژوهشی در حوزه‌ای خاص برند و تاثیرگذار باشند.


وی با تاکید بر تقویت روابط عمومی‌های واحدهای دانشگاهی افزود: سایت واحدهای دانشگاهی باید در قالب پرتال دو زبانه ارتقا یابد و فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی برای آگاهی مخاطبان به ویژه دانشجویان منعکس شود و از فضای مجازی در راستای اهداف دانشگاه به نحو مطلوب استفاده شود.


نوابخش با توجه به ارتقا اعضاء هیات علمی در واحدهای دانشگاهی بیان کرد: استفاده از استادان مجرب، تسهیل روند جذب استادان و پیگیری فرایند ارتقاء آنان از جمله برنامه‌های مورد توجه واحدهای دانشگاهی در استان تهران است.


وی با تاکید بر افزایش کمی و کیفی مجلات علمی- پژوهشی در واحدها گفت: واحدهای دانشگاهی در راستای گسترش فعالیت‌های پژوهشی با توجه به رشته های مختلف آموزشی نسبت به انتشار مجلات علمی – پژوهشی اقدام نموده تا از انتشار مقالات استادان و نخبگان در مجلات نامعتبر جلوگیری شود.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با توجه به طرح تجمیع 2 و ساختار جدید دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح وظایف دبیرخانه، کمیسیون‌های هیات امناء و شوراهای تخصصی استانی پرداخت و افزود: به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش بوروکراسی و چابک‌سازی سیستم اداری بر اساس اهداف مندرج در اساسنامه و اسناد بالا دستی و اثر بخشی بیشتر در توسعه علمی، پژوهش و فناوری و کارآفرینی و مصوبات هیات امناء مرکزی و شورای عالی انقلاب فرهنگی این ساختار جدید تدوین و عملیاتی شده است.


نوابخش با تاکید بر کیفیت بخشی در فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه ادامه داد: در فضای رقابتی بین دانشگاه‌ها آنچه که اهمیت دارد بهره‌گیری از استادان مجرب و با مرتبه علمی بالا و فضاهای آموزشی مناسب برای جذب دانشجو است.


رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان تهران نیز با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «همدلی ملت و دولت» درباره ساختار جدید دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این مصوبه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی را به سوی همدلی و همزبانی بیشتر سوق می‌دهد.


حجت‌الاسلام ابوالقاسم طیبی افزود: این ساختار جدید اقتضا می‌کند که کل مجموعه را یک واحد در نظر بگیریم که هر جزیی از آن پیشرفت و ترقی داشته باشد همه اعضاء آن ساختار ارتقاء یافته و همینطور اگر جزیی از آن دچار کم‌کاری یا مشکل شود همه اجزاء این ساختار دچار نقصان می‌شوند.


به گزارش آنا، در این جلسه مشکلات موجود در سطح واحدهای استان تهران بررسی شد و در خاتمه روسای واحدها نیز به تبادل نظر و ارائه پیشنهادات خود پرداختند.


در ادامه این نشست پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات واحدهای دانشگاهی، روسای شوراهای تخصصی هفت‌گانه استان تهران با ترکیبی از روسای واحدها و معاونان با اکثریت آراء انتخاب شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته