دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1397 - 11:46
رئیس پلیس آگاهی ناجا خبر داد:

افزایش ۱۹ درصدی وقوع سرقت در کشور نسبت به سال گذشته

رئیس پلیس آگاهی ناجا از افزایش 19 درصدی وقوع سرقت از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: کشفیات ما در این مدت با رشد 20 درصدی روبه‌رو بوده است.
کد خبر : 352772

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدرضا مقیمی صبح امروز در حاشیه همایش معاونان مقابله با سرقت پلیس آگاهی استان های کل کشور در جمع خبرنگاران در خصوص تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت اظهار کرد: با تشکیل قرارگاه سرقت، آمار سرقت کاهش یافت اما در سال گذشته وقوع سرقت به دلایل مختلف افزایش پیدا کرد و بعد از آن با تلاش مستمر مأموران و در ۶ ماه دوم سال گذشته با اجرای طرح‌های عملیاتی مستمر وضعیت را مناسب کردیم؛ اما از ابتدای سال جاری تاکنون به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری وقوعات سرقت کمی افزایش پیدا کرد.


وی ادامه داد: در بحث کاهش وقوعات سرقت، سایر سازمان‌ها نیز باید پای کار باشند و نیروی انتظامی را در این بحث یاری کنند؛ وقتی مشکلات اقتصادی به‌وجود می‌آید مردم سراغ سرقت می‌روند لذا جرائم افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین در قرارگاه خود مستمراً راه‌ها و روش‌ها را اصلاح می‌کنیم تا جرائم کاهش یابد، به طوری که هفته‌ای یک بار این قرارگاه تشکیل می‌شود لذا سعی بر این است تا با ارائه طرح‌های جدید باعث کاهش و متوقف کردن وقوعات باشیم.


رئیس پلیس آگاهی کل کشور تصریح کرد: برای هر استانی طرح‌های خاص تهیه می‌کنیم و قرار است تا مأموران استان‌ها بر اساس برنامه موجود اقدامات را انجام دهند.


مقیمی اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین سرقت، مربوط به منزل است و فراوانی آن نسبت به سایر سرقت‌ها چیزی حدود ۹ درصد است؛ سرقت اتومبیل، اماکن، احشام و قطعات داخل خودرو نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند که مأموران ما بیشترین تمرکز خود را روی این چند عامل معطوف کرده‌اند.


وی ادامه داد: وقوع سرقت‌ها از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش پیدا کرده است، البته کشفیات ما نیز در این مدت نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است؛ اما تلاش خود را باید مضاعف کنیم تا آمار وقوع نیز کاهش پیدا کند.


وی درباره سهل‌انگاری برخی از مردم که موجبات سرقت را برای سارقان مهیا می‌کنند نیز گفت: اولین مشکل ما در زمینه سرقت منازل این است که ما چیزی تحت عنوان حفاظت از منزل را جدی نمی‌گیریم؛ دومین نکته اینکه برخی از مردم منازل را با بانک اشتباه می‌گیرند و وجوه قابل توجهی را در منزل انباشته می‌کنند و طبق آماری که داریم عمده سرقت‌های صورت‌گرفته از منازل طلا و وجوه نقدی بوده است، لذا به مردم توصیه می‌کنیم تا مبالغ و طلاهای خود را به صندوق امانات بانک بسپارند و دیگر دوران اینکه پول را زیر سر خود بگذاریم و بخوابیم گذشته است.


انتهای پیام/۴۱۱۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته