دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1397 - 12:42
روحانی در نشست خبری:

2 کشور جنوبی و همسایه باید مشکلات خود را با ایران حل کنند

رئیس‌جمهوری گفت: دو کشور جنوبی باید مشکلات خودشان را با ایران حل کنند و امیدوارم با پایان یافتن بحران یمن این راه هموار شود.
کد خبر : 352464
154754542231267400.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حسن روحانی در نشست خبری خود با رسانه‌های استان گلستان، در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران، اظهار کرد: دولت اصرار دارد که در تمام مناطق کشور از زنان، جوانان و اقوام استفاده کند.


وی افزود: امروز در جمهوری اسلامی ایران چند سفیر، فرماندار، معاون استاندار از زنان و اهل‌سنت داریم؛ اصل دولت نیز در کشور بر شایسته‌سالاری است و این تلاش خود را ادامه می‌دهیم.


رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم ترکمن‌  در کنار سایر اقوام و مذاهب در گلستان همزیستی مسالمت‌آمیز و برادرانه‌ای داشتند، گفت: باید از توانمندی و استعداد همه اقوام استفاده شود و نگاه ما این است که از تمام اقوام و مذاهب در پست‌های مدیریتی استفاده کنیم.


رئیس‌جمهور درباره راه‌آهن اینچه‌برون نیز گفت: این طرح در سال 93 آغاز شد و این پروژه برای دولت بسیار حائز اهمیت بوده و سرمایه‌گذاری بالایی برای برقی کردن و اصلاح مسیر در حال انجام است.


وی ادامه داد: یک میلیارد و 200 میلیون دلار برای تکمیل راه‌آهن اینچه‌برون در نظر گرفته شده است و در کنار این مورد راه‌آهن رشت و چابهار هم برای دولت اهمیت دارد.


روحانی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که درباره پتروشیمی گلستان سؤال کرده بود، گفت: اگر پتروشیمی بخواهد تولیدکننده باشد، باید مشتری پیدا کنند.


رئیس‌جمهور تصریح کرد: وزیر نفت اعلام کرد دولت به تعهد خودش عمل می‌کند و گاز مورد نیاز را انتقال می‌دهد، اما الباقی آن وابسته به سهامداران خواهد بود.


روحانی در پاسخ به سؤالی درباره ارتباط ایران با همسایگان کشور نیز اعلام کرد: ایران به توسعه روابط با همسایگان تأکید زیادی دارد و دوست داریم روابط بهتر و صمیمی‌تری داشته باشیم و به غیر از دو کشور جنوبی با بقیه رابطه خوبی داریم؛ آنها هم باید مشکلات خودشان را حل کنند و امیدوارم با پایان یافتن بحران یمن این راه هموار شود.


وی با بیان اینکه گردشگری استان جاذبه بسیار مهمی برای استان است و ایجاد اشتغال می‌کند، گفت: آمار بیکاری در گلستان از میانگین کشوری کمتر است و نسبت به سال گذشته کاهش داشته، گردشگری هم می‌تواند در اشتغال تحول ایجاد کند.


روحانی تأکید کرد: برای احیای بافت فرسوده در سال آینده طرحی با ظرفیت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور داریم و وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است، چهار هزار مسکن به گلستان اختصاص می‌یابد.


وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره احیای خلیج گرگان، گفت: برای احیای این خلیج  موارد محیط زیستی باید در نظر گرفته شود و آب آن هم ابتدا برای مردم استان مصرف شود.


روحانی با بیان اینکه آب دریای خزر باید ابتدا برای مردم این دریا مصرف شود، گفت: راه‌های مختلفی برای تأمین آب وجود دارد و باید در این مورد از آب‌های جنوب و شمال باید یاری کنند.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته