دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1397 - 12:15
در کارگاه آموزشی مطرح شد؛

رکوع و سجود در نماز راهکاری مؤثر برای درمان‌های بالینی

مدرس کارگاه آموزشی «نماز و آثار بالینی آن» گفت: رکوع و سجود در نماز راهکاری مؤثر برای درمان‌های بالینی به‌شمار می‌رود.
کد خبر : 352441
IMG_20190115_105052_499~2.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قائم‌شهر، مرتضی خرمی صبح امروز در کارگاه آموزشی «نماز و آثار بالینی آن» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر برگزار شد، یکی از ویژگی‌های نماز را داشتن هزار حکم وجوبی و 3 هزار حکم استحبابی و آداب و اسرار فراوان دیگر دانست و گفت: عالمان دینی درباره هریک از این موارد رساله‌ها و کتاب‌های جداگانه‌ای نوشته‌اند.


وی بازدارندگی از فحشا و منکر، آرامش‌بخشی، تعدیل طبیعت حریص انسان، توجه به حال محرومان و نیازمندان، پاکی و پاکدامنی، امانت‌داری، گواهی به‌حق و غلبه بر مشکلات را از ویژگی‌های نماز و اوصاف نمازگزاران بیان کرد.


مدرس کارگاه آموزشی «نماز و آثار بالینی آن» با بیان اینکه نماز چشمه‌ای پاک و پاک‌کننده گناهان است، دوری از تکبر، مصونیت از وسوسه‌های شیطان، نزول رحمت الهی و امیدبخشی را از دیگر آثار نماز برشمرد.


خرمی با توجه به تحقیقات جدید دانشمندان و پژوهشگران افزود: پژوهشگران دریافتند که نماز خواندن در فضایی آرام نه فقط اضطراب افراد را از بین می‌برد بلکه رکوع و سجود در نماز نیز راهکارهای مؤثری برای درمان‌های بالینی به شمار می‌رود.


وی تأمین آرامش و بهداشت روانی، تحمل پیش آمدها، نشاط عقلانی، روان‌درمانی گروهی را از دیگر آثار نماز در تحقیقات جدید دانشمندان برشمرد.


به گزارش آنا، کارگاه آموزشی «نماز و آثار بالینی آن» از سوی دفتر هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان مازندران ویژه استادان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


انتهای پیام/4121/4103/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته