دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1397 - 10:02
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر:

نماز جماعت باید در دانشگاه‌ها تقویت شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر بر لزوم تقویت نماز جماعت در دانشگاه تأکید کرد.
کد خبر : 318979
b717c0476c37789dfa9fb4c594653a7861a12988.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قائم‌شهر، سیدحسین ابراهیمیان در کارگاه ائمه جماعات دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه نماز جماعت با مظلومیت مواجه شده از روحانیون خواست تا با ارائه راهکار و شیوه‌های مناسب دانشجو را جذب و دوباره به صفوف نماز جماعت هدایت کنند.


ابراهیمیان راحت‌نبودن با مردم، خشک و تشریفاتی بودن و انتظار احترام از مردم داشتن را سه مشکل اصلی مبلغان دین و روحانیون عنوان کرد و گفت: یک روحانی و مبلغ دین باید با مردم راحت و بی‌تکلف صحبت کند تا مردم هم با او آسان و سبک برخورد کنند.


رئیس واحد قائم‌شهر خاطرنشان کرد: مبلغ دین زمانی موفق می‌شود که از حساسیت بی‌مورد در روابط اجتماعی با دیگران بپرهیزد و انتظار بدترین برخوردها را از سوی مردم داشته باشد تا اگر زمانی مورد بی‌مهری قرار گرفت برایش سخت و رنج‌آور نباشد.


وی افزود: مبلغان دین باید در روابط با دیگران شنونده خوبی باشند و از عواملی همچون رعایت کردن فاصله با شنونده، داشتن تماس چشمی، داشتن انعکاس صدا، قطع نکردن سخن شخص مقابل و تأیید سخن گوینده با تکان دادن سر و صورت استفاده شود.


ابراهیمیان هم‌نشینی با علما و فرهیختگان، تواضع در مقابل مردم، پذیرش انتقادات از سوی دیگران و پذیرش عذرخواهی از کسی که دشنام داده را از دیگر موارد حائز اهمیت برای مبلغان دین دانست.


در ادامه این کارگاه، ارائه راهکار درباره شیوه‌های جذب دانشجو به نماز جماعت به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.


به گزارش آنا، کارگاه ائمه جماعات دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با حضور رئیس و معاون  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و ائمه جماعات  با محوریت رمز و راز موفقیت روحانیون برای تبلیغ در محیط دانشگاه و چگونگی شیوه‌های جذب دانشجو در نماز جماعت در واحد قائم‌شهر برگزار شد.


انتهای پیام/4065/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته