دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرلشکر جعفری:

دشمن می‌خواهد مانع انعکاس اقدامات مثبت ما شود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:موضوع جنگ نرم جدی است و دشمن همه ابزارهای خود را بسیج کرده‌ تا مانع انعکاس اقدامات و کارهای مثبت ما شوند.
کد خبر : 352384
636831529153984876_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز در مراسم افتتاحیه پنج هزار و ۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در مجتمع فرهنگی فتح‌المبین برگزار شد، گفت: نیروی زمینی سپاه امروز از اقتداری بی‌نظیر برای دفاع از مرزها و انقلاب اسلامی و برقراری امنیت در سخت‌ترین موقعیت جغرافیایی کشور برخوردار است. اگر تلاش‌های چندساله اخیر این نیرو نبود امروز شاهد برخی ناامنی‌ها بودیم.


وی ادامه داد: نیروی زمینی سپاه مأموریتش برقراری امنیت است، اما یک تفاوتی میان مأموریت سپاه با سایر نیروی‌های نظامی در جهان وجود دارد و آن رفع محرومیت‌هاست.


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی زمینی سپاه با مردمی کردن امنیت اقدامات مهمی در تحقق و برقراری کامل امنیت انجام داده است.


جعفری به نقش دولت در تأمین امنیت و رفع محرومیت‌ها اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلاش می‌کند تا با ایجاد انگیزه در دولت در تأمین امنیت مرزها به نیروهای مسلح کمک کند و همچنین اگر دولت برای رفع محرومیت‌ها به کمک سپاه بیاید، این کار سریع‌تر انجام می‌شود.


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور ما روش توسعه و سبک توسعه است، گفت: ملاک‌ها و شاخص‌های توسعه صحیح نیست و کاملاً غربی است و به جای آن باید از پیشرفت اسلامی نام برد.


وی افزود: آنچه امروز بسیج و سپاه در همه استان‌ها به‌ویژه نقاط مرزی انجام می‌دهد، یک نوع کمک به دولت است و اگر می‌خواهیم برای رفع محرومیت‌ها تلاش کنیم باید دو اقدام صورت گیرد؛ اولاً باید مطالبه‌گری برای رفع نیازمندی‌های مردم محروم از مسئولان صورت بگیرد و سپاه برای رفع محرومیت‌ها تا به امروز بیشتر از بودجه خود هزینه کرده هرچند ردیف بودجه‌ای را در این خصوص داریم اما کافی نیست و سپاه مجموعاً ۷۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه کرده است در صورتی‌که دولت باید توجه جدی به این حوزه داشته باشد و به ما کمک کند. همچنین دومین اقدام، مشارکت مردمی است و مردم خودشان باید برای محرومیت‌زدایی ورود داشته باشند و دست به اقدامات تولیدی بزنند.


جعفری با اشاره به آغاز پروژه‌های جدید محرومیت‌زدایی در آستانه چهل‌ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در آستانه چهل‌ سالگی انقلاب اسلامی ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی از ۱۲ بهمن امسال شروع می‌شود.


وی به موضوع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: با اقتصاد مقاومتی می‌توان این تحریم‌ها را بی‌اثر ساخت و دشمن تلاش کرد با اعمال فشار شدید ایران اسلامی را از پای درآورد اما مقاومت مردم این فشارها را خنثی ساخت و خدای متعال هم به ما کمک کرده و خواهد کرد.


جعفری در پایان تصریح کرد: موضوع جنگ نرم در مسائلی فرهنگی و سیاسی جدی است و دشمن همه ابزارهای خود را بسیج کرده‌ تا مانع انعکاس اقدامات و کارهای مثبت ما شوند هرچند ضعف‌هایی در حوزه اطلاع‌رسانی از جانب ما وجود دارد اما ابزارهای جنگ نرم دشمنان علیه ما بسیج شده است.


انتهای پیام/۴۰۷۹/4071/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته