دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1397 - 09:35
حجت‌الاسلام نیکخو:

حضرت زینب(س) الگوی پرستاران و نماد صبر است

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: نام حضرت زینب(س) با صبر گره خورده و حضرت زینب(س) الگوی پرستاران و نماد صبر است.
کد خبر : 352341
IMG_4012.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سجاد نیکخو روز گذشته در جمع پرستاران دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س) گفت: تقارن نام مبارک حضرت زینب(س) و پیوند آن با روز پرستار یک اتفاق مبارک و بزرگی و عظمت حضرت زینب به این دلیل است که تصمیم صحیح اتخاذ کرد و به‌موقع عمل کردن حضرت زینب در ولایت‌مداری است. در منظومه فکری دین از زن به‌عنوان کانون مهر و محبت و عاطفه و مؤثر در تربیت نسل و تربیت انسان کارآمد و متدین یاد شده است.


وی افزود: در مکاتب غربی از زن به‌عنوان کالا یا شخصیتی که می‌تواند روی کالا اثر بیشتر یا ارزش افزوده ایجاد کند، با یک نگاه کاملاً اقتصادی استفاده می‌شود و این امر موجب بی‌حرمتی زن می‌شود.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس بیان کرد: آنچه که مسئولیت ما را بیشتر می‌کند، این است که تمام حرکات و فعالیت‌هایمان را با تأمل و تعمق و تفکر انجام دهیم؛ اما در ارتباط با شغل پرستاری، مسئله سلامت جزء مسائل اولیه زندگی بشر است و  بخش عمده‌ای از نعمت سلامت را شما پرستاران متولی هستید و یک دلیل دیگر که اهمیت کار شما را بیشتر می‌کند، این است که شما با یک پدیده‌ای به نام انسان روبه‌رو هستید که دارای دو بعد روحانی و جسمانی است، بیمار علاوه بر تکنیک‌های پزشکی نیاز به محبت و عاطفه هم دارد و این مسئولیت شما را دوچندان و کار شما را سخت‌ترمی‌کند.


نیکخو تصریح کرد: توجه به مقام پرستار پیشینه تاریخی دارد، در گرامیداشت و تجلیل از بعضی از شغل‌ها در نظام جمهوری اسلامی از جمله پزشکان و پرستاران غفلت شده است و نباید اکتفا شود به اینکه روز پرستار بیاید و پرستاران تنها در همان روز دیده بشوند؛ بلکه باید در طول سال به این موضوع توجه کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در این مراسم با تبریک روز پرستار بیان کرد: این روز بهانه‌ای شد که بتوانم در روز بزرگ پرستار در خدمت همه شما عزیزانی که با کمال اخلاص و ایمان و پشتکار در حال خدمت‌رسانی به مردم هستید، باشم.


محمدکاظم کاوه پیشقدم گفت: یک ویژگی در زندگی حضرت زینب(س) وجود دارد که آن ویژگی صبر ایشان است، صبر یکی از ویژگی‌هایی است که مس را تبدیل به طلا می‌کند و پیامبر فرمودند که صبر کلید نجات و گشایش است. قرآن چند حکمت دارد که اگر کسی به این حکمت‌ها دست پیدا کند، زندگی موفقی دارد، مهم‌ترین و باعظمت‌ترین آن صبر بوده که کار بسیار سختی است؛ اما نتیجه شیرینی دارد و دومین حکمت قرآن توکل و اعتماد کردن به خداوند است، کار را به خدا واگذار کنید و نتیجه را از خدا بخواهید.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز افزود: اگر بخواهیم یک کلمه از زندگی حضرت زینب(س) بگوییم آن چیزی نیست به جز صبر، پرستار نماد صبر است و دشواری کار پرستار به همین است که شما با کسانی کار دارید که در سختی و درد هستند و شما با روی خوش، صبر و تحمل بالای خودتان او را به آرامش می‌رسانید.


به گزارش آنا، پایان‌بخش این مراسم اهدای لوح سپاس، یک شاخه گل و یک جلد کتاب نفیس به پرستاران دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز بود و از زحمات این عزیزان قدردانی شد.



انتهای پیام/4103/4062/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته