دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در پی حاشیه‌ مراسم روز پرستار؛

اعتراض دانشگاه آزاد قزوین به برگزاری کنسرت+قرارداد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در پی حاشیه‌های جشن روز پرستار در این واحد با انتشار قرارداد اجاره سالن، اعتراض خود را به اجرای کنسرت در مراسم مذکور اعلام کرد.
کد خبر : 351934

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، برگزاری جشن روز پرستار از سوی نظام پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین حاشیه‌هایی داشت که این واحد با صدور بیانیه‌ای و انتشار قرارداد اجاره سالن با اشاره به اینکه برگزاری کنسرت در مراسم مذکور اعلام نشده بود، نوشت: دانشگاه خود نیز بر اجرای کنسرت در دانشگاه معترض است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در بیانیه‌ خود اعلام کرد: بر اساس روال سالیان گذشته و در راستای همکاری‌های فی‌مابین نهادها و سازمان‌های استان نظیر نظام مهندسی، بیمارستان تأمین اجتماعی، نظام پرستاری و ... از سالن دانشگاه برای برگزاری مراسم‌ بزرگداشت روزهای مهندسی و پرستار استفاده می‌شود.


در ادامه این بیانیه آمده است: نظام پرستاری استان قزوین سالن ورزشی دانشگاه را برای برگزاری مراسم جشن میلاد باسعادت بانوی صبر روز پرستار که با حضور نمایندگان و مسئولان محترم استان برگزار می‌شد، درخواست کرد و دانشگاه در راستای تجلیل از مقام پرستاران زحمتکش و همکاری فی‌مابین با نظام مذکور که نسبت به آموزش دانشجویان رشته‌های پرستاری همکاری و معاضدت می‌کند، موافقت کرد که مراسم بزرگداشت روز پرستار در روز تعطیل که دانشجو در دانشگاه نبوده و سالن ورزشی مورد درخواست نیز مورد استفاده دانشجویان نباشد و با مسئولیت و رعایت اصول و موازین و چارچوب‌های دانشگاه که در قرارداد منعقده درج شده در اختیار نظام پرستاری صرفاً برای برگزاری بزرگداشت روز پرستار  قرار گیرد.


در بخشی از این بیانیه تصریح شده است: اساس مراسم مذکور جشن میلاد باسعادت بانوی صبر و استقامت حضرت زینب (سلام‌الله علیها) و بزرگداشت روز پرستار بوده و برگزاری کنسرت در مراسم مذکور اعلام نشده بود. دانشگاه خود نیز بر اجرای کنسرت در دانشگاه معترض است. آنچه که در تیتر اخبار درج شده و در خبرگزاری‌ها آمده است، برگزاری مراسم روز پرستار توسط دانشگاه با همکاری نظام پرستاری اعلام شده در حالی که کل مراسم و اجرای آن به درخواست و با مسئولیت نظام پرستاری بوده و دانشگاه هیچ نوع همکاری در برگزاری مراسم مذکور نداشته و صرفاً در راستای روابط متقابل دانشگاه و سازمان‌ها و نهادهای شهرستان سالن را در اختیار نظام پرستاری قرار داده است.


در ادامه این بیانیه آمده است: بدیهی است دانشگاه خود سالیان متمادی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مراسم‌ جشن فارغ‌التحصیلی و... و با رعایت موازین و حدود شرعی و قانونی اقدام می‌کند. به هیچ‌وجه تمایل به برگزاری چنین مراسمی در دانشگاه نداشته و ضمناً با توجه به تعطیلی روز جمعه و ایام امتحانات دانشجویان دانشگاه در مراسم مذکور شرکت نداشته‌اند. دانشگاه بر خود لازم می‌داند برای جلوگیری از آسیب‌های وارده به دانشگاه با مسئولان مربوطه در اجرای مراسم برابر قوانین و مقررات رفتار و موارد را پیگیری کند.


ضمناً به منظور آگاهی بندهای 1 و 3 و 5 از ماده 4 قرارداد به شرح زیر است:


بند 1- مستأجر مکلف به رعایت موازین و شئونات اسلامی در مورد اجاره است.


بند 3- چنانچه مستأجر در محل مورد اجاره قصد استفاده از گروه نوازندگی را داشته باشد باید با اخذ مجوز لازم از مراجع ذی‌ربط اقدام به انجام آن نماید. ضمن این که در گروه نوازندگان و غیره خانم نباید حضور داشته باشد. در صورت تخطی از این شرط ضمن این که پاسخگویی به عهده مستأجر خواهد بود، بایست از عهده کلیه خسارات مادی و معنوی وارده به موجر برآید.


بند 5- ورود و خروج مدعوین با نظارت نماینده مستأجر در جلوی درب ورودی صورت خواهد گرفت و تردد آنها خارج از مسیرهای مشخص شده دانشگاه ممنوع است.


در ادامه این بیانیه اشاره شده است: در خاتمه ضمن تشکر از حساسیت رسانه شجره طیبه بسیج دانشجویی، تقاضامندیم برای تنویر افکار عمومی و جلوگیری از خدشه به دانشگاه آزاد اسلامی که یادگار امام راحل و از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، نسبت به انعکاس فعالیت‌های گسترده فرهنگی این دانشگاه که در سالیان متمادی و در بخش‌های مختلف حجاب و عفاف، قرآن و عترت، نماز، هیئت‌های مذهبی، اردوی راهیان نور، اردوهای جهادی، دوره‌های حیات طیبه، نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، راهپیمایی اربعین، مناظرات دانشجویی و کرسی‌های آزاد اندیشی و... رتبه‌های برتر کشور و استان را احراز کرده است اقدام لازم به عمل آورند.


قرارداد1قرارداد1


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته