افزایش آمار روحانیان مستقر به 5 هزار و 500 نفر
به گزارش حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از سازمان تبلیغات اسلامی، حجتالاسلام والمسلمین محمد قمی در نشستی صمیمانه با سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، سید محمدرضا حسینی مشاوره ویژه رئیس کمیته امداد، حجتالاسلام حسین احمدیان معاون امور فرهنگی کمیته امداد و حسین واعظیان مدیرکل روابط عمومی و اطلاعرسانی این نهاد که در دفتر ریاست سازمان برگزار شد، پیرامون ایجاد فصل مشترک همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد بحث و گفتگو کردند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این دیدار با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند «اگر اسلام ناب را به مردم عرضه کنید تصمیم میگیرند که ایستادگی کنند»، اظهار کرد: امید به ایستادگی قشر مستضعف یک نگاه متفاوتی است و پایگاه انقلاب اسلامی در میان همین قشر شکلگرفته است؛ بنابراین محور امدادهای فرهنگی در نظام اولویتها باید مناطق محروم باشند و بیشتر گرفتاریها نیز در این مناطق به چشم میآیند.
سازمان تبلیغات برای مردمی کردن تبلیغ گامهای مهمی برداشته است
وی در ادامه افزود: فرض را بر این موضوع میگیریم که ریشه فقر در جامعه از بین برود و همه در یک سطح زندگی کنند و دیگر موضوعی به معنای فقر وجود نداشته باشد؛ باز باید به سراغ مردم رفت؛ اگر خدمت نباشد تبلیغ هم اثر نمیکند؛ نکته دیگر اینکه جامعه تبلیغی فقط به روحانیون معطوف نمیشوند. معلم، پزشکان، اساتید و مربیان هم جزو جامعه تبلیغی هستند و اگر میخواهند فعالیتشان اثرگذارتر باشد حتماً باید به مردم خیر برسانند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد هر دو شجره طیبهای هستند که حضرت امام خمینی (ره) بنا نهادند و اگر پیوندی بین این دو شجره طیبه ایجاد شود عامل برکات فراوانی برای جامعه میشود.
وی با بیان اینکه در تثبیت و نهایی کردن طرحهای راهبردی و بعد عملیاتی کردن آنها در سازمان تبلیغات اسلامی و ارائه یک برنامه متقن نزدیک شدهایم، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای مردمی کردن تبلیغ گامهای مهمی برداشته است.
بیش از ۵۰ هزار بانوی طلبه از حوزه علمیه خواهران فارغالتحصیل شدهاند
قمی به ظرفیتهایی که کمیته امداد و سازمان تبلیغات میتوانند از آنها استفاده کنند اشاره و بیان کرد: بیش از ۵۰ هزار بانوی طلبه از حوزه علمیه خواهران فارغالتحصیل شدهاند که فقط سه هزار نفر از ایشان در جامعه فعالیت دارند؛ احیاء کردن این ظرفیت، ایجاد یک فرصت عظیم تبلیغی برای بانوان جامعه است.
افزایش آمار روحانیان مستقر به 5 هزار و 500 نفر
وی با تبیین این موضوع که این سازمان ظرفیتهای بزرگی در عرصه تبلیغ دارد، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی 5 هزار روحانی مستقر در روستاها و حاشیه شهرهای سراسر کشور دارد که این تعداد تا سال آینده به 5 هزار و 500 نفر خواهند رسید. این روحانیون پیش از اینکه پیشنماز باشند مبلغ فرهنگی هستند و در بسیاری از زمینهها مانند اشتغالزایی و مهاجرت معکوس تأثیرگذارند. سازمان تبلیغات 58 هزار مبلغ را در سراسر کشور ساماندهی میکند. همچنین روحانیونی که در پایگاههای فرهنگی اجتماعی در سکونتهای غیررسمی کشور برای کاهش آسیبهای اجتماعی فعالیت میکنند از سطح علمی بالایی برخوردارند و بسیار فعال هستند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: یکی از موضوعاتی که شاید بر سر آن توافق داشته باشیم احیای ظرفیت مساجد است و در پایگاههای اجتماعی یکی از مهمترین دغدغهها مساجد است و برای اینکه توان علمی، فکری و عملی روحانی و امام مسجد افزایش یابد باید حوزه علمیه مبلغانی را برای نسل بعد و مساجد پرورش دهد که در این رابطه با آیتالله اعرافی رایزنیهایی انجامشده و برنامههایی در حال اجراست.
فعالیت دو هزار دفتر سازمان دارالقرآن در کشور
قمی وجود دو هزار دفتر سازمان دارالقرآن در کشور را بهعنوان یکی از محورهای کار مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد برشمرد و افزود: کارهای رسانهای خوبی در زمینه فرهنگ صدقه انجامشده و حوزه هنری هم با تولید آثار فاخر میتواند در این راه بسیار مؤثر باشد.
سید پرویز فتاح در این دیدار اظهار کرد: کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی مکمل یکدیگر بوده و جدا از هم نیستند چراکه سازمان به دنبال ترویج و نهادینه کردن اسلام ناب در جامعه است و ما نیز همین هدف را داریم.
وی افزود: ایدههای خوبی که تبدیل به عمل خوب شوند برای پیشرفت جامعه مؤثرند و بهطور کل عملیاتی شدن ایدهها بسیار حائز اهمیت است. هدف از این دیدار عملیاتی شدن ایدهها و ثمره دادن همافزایی بین کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی است تا از طریق تبلیغ اسلام نابی که هدف سازمان تبلیغات است و امداد رسانی کمیته امداد کشور، مشکلات برطرف شوند و فرهنگ ایستادگی در جامعه نهادینه شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه کمیته امداد میتواند امکانات خوبی در اختیار مبلغان قرار دهد تا در دور افتادهترین روستاها به امر تبلیغ بپردازند، تصریح کرد: امروز کمیته امداد بیش از هر زمان به کار تبلیغی نیاز دارد بهعنوان مثال موضوع زکات و تبیین و تشریح آن برای مردم کار علماست چراکه این موضوع احکام و آداب خاص خودش را دارد و بهترین تبلیغکنندگان آن روحانیون هستند. همین موضوع زکات میتواند فصل مشترک همکاری کمیته امداد با سازمان تبلیغات اسلامی باشد.
گفتنی است، در این دیدار مقرر شد تا تفاهمنامه همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد منعقد شود.
انتهای پیام/4104/4090/ن
انتهای پیام/