دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گویا عنوان کرد:

ابتلا به ایدز از طریق تماس‌های جنسی افزایش یافته است

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: ابتلا به عفونت ایدز در پنج سال اخیر در بین از طریق تماس جنسی افزایش یافته است.
کد خبر : 351998
thum-c230a644deb7360eea56-5_287516.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدمهدی گویا با اعلام این مطلب که ابتلا به بیماری ایدز از طریق تماس جنسی طی پنج سال گذشته افزایش داشته، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که در کنار پرداختن به موضوع پیشگیری از ایدز در بین معتادان تزریقی، باید به طور جدی به مسأله پیشگیری از ابتلا به این عفونت در بین صاحبان رفتارهای پرخطر جنسی و به‌ویژه جوانان نیز توجه جدی داشته باشیم.


وی تصریح کرد: در همین راستا پیشگیری، اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد و خانواده‌ها به ویژه والدین و اولیای مدارس، در آموزش‌های پیشگیری ابتلا به عفونت ایدز می‌توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند، چرا که در غیر این‌صورت باید شاهد افزایش ابتلا به این عفونت در بین زنان و جوانان باشیم.


 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: طبیعی است که عدم توجه به آموزش‌های پیشگیرانه به زنان و جوانان، خطر دیگری به همراه دارد و آن، انتقال عفونت از مادر به کودک است. 


گویا در ادامه گفت: سال گذشته 113 مورد ابتلای زنان باردار به عفونت ایدز در کشور شناسایی شد که با پیگیری دقیق و درمان همه این افراد، فقط 2 مورد کودک مبتلا به این بیماری در کشور متولد شدند و این ثمره یک کار سنگین در سطح کشور است و این در حالی است که  غفلت و تأخیر در چنین زمینه‌هایی پیامدهای بهداشتی و اقتصادی بسیار سنگینی در پی خواهد داشت.


 وی در پایان اذعان کرد: علاوه بر خانواده، مدارس و به خصوص دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها محیط‌هایی هستند که می‌توانند در آموزش‌های پیشگیری از ابتلا به عفونت ایدز به جوانان نقش بسیار مهمی داشته باشند.


انتهای پیام/4105/ 4122/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته