تأثیر تنوع نژادی در موفقیت دانشآموزان
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاههای جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از «مایند شیفت»، اختلاف فاحش میان دستاوردهای دانشآموزان سفیدپوست و دانشآموزان رنگینپوست از مشکلات مستمر و مستند آموزش عمومی در آمریکاست. گزارشهای اخیر حاکی از آن است که وجود معلم سیاهپوست در مقاطع تحصیلی ابتدایی، به دانشآموزان سیاهپوست کمک میکند راحتتر به دانشگاه و کالج بروند. محققان برای کاهش شکاف دستاوردهای تحصیلی بین دانشآموزان سفیدپوست و رنگینپوست، نمرات آزمونها و وضعیت انضباطی آنها را مورد بررسی قرار دادند.
یکی از سؤالاتی که در این میان پیش میآید، این است که آیا تطابق نژادی معلم و دانشآموز میتواند راهی برای حل این مشکل باشد یا خیر. براساس نتایج یک مطالعه جدید، وجود یک معلم سیاهپوست نه تنها میتواند میزان ترکتحصیل دانشآموزان دبیرستانی سیاهپوست را کاهش دهد، بلکه میتواند میزان تمایل آنها به ادامه تحصیل و نرخ ثبتنام آنها در کالج و دانشگاه را افزایش دهد.
براساس این مطالعه، احتمال ثبتنام و پذیرش در دانشگاه برای دانشآموزان سیاهپوستی که در مقطع ابتدایی یک معلم سیاهپوست داشتهاند، 13 درصد بیشتر از دانشآموزان سیاهپوستی است که طی تحصیل، هیچ معلم سیاهپوستی نداشتهاند. احتمال پذیرش و ثبتنام دانشآموزان سیاهپوستی که طی تحصیلات خود دو معلم سیاهپوست داشتهاند، نیز 32 درصد بیشتر است.
در سال 2017 مطالعهای صورت گرفت که نتایج آن نشان میدهد وجود یک معلم سیاهپوست در مدرسه، به دانشآموزان سیاهپوست کمک میکند تا در مدرسه بمانند. از سوی دیگر باتوجه به نتایج تحقیقات اخیر درباره افزایش نرخ پذیرش و ثبتنام در دانشگاه، تأثیرگذاری معلمان سیاهپوست روی دانشآموزان سیاهپوست از آنچه گمان میشد نیز بیشتر است.
به گفته دانشمندان، دلیل تأثیر مثبت وجود معلم سیاهپوست در روند تحصیلی دانشآموزان سیاهپوست این است که دانشآموزان از معلم خود الگو میگیرند. حضور آنها به دانشآموزان سیاهپوست نشان میدهد که ادامه تحصیل میتواند چه دستاوردهایی برای آنها به ارمغان بیاورد و دانشآموزان را تشویق به ادامه تحصیل میکند.
انتهای پیام/۴۰۲۱/خ
انتهای پیام/