دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1397 - 09:33
علی اصغر عالمیان*

دانشگاهی با استاندارهای بالای علمی و پژوهشی

دانشگاه آزاد اسلامی به گواهی مراجع معتبر داخلی و بین‌المللی، دانشگاهی منطبق با بالاترین سطح استاندارهای علمی ـ پژوهشی است.
کد خبر : 351595
KHORASGAN009.JPG

 با نگاهی به تاریخ آموزش عالی در ایران به‌خوبی در می‌یابیم با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی، تحولی عمیق در این خصوص در کشور رخ داده است.


توسعه و پیشرفت کشور در ابعاد مختلف


دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دانشگاه مولود انقلاب، پس از قریب به 4 دهه فعالیت به درختی تنومند و پربار بدل گشته که در سایه‌سار آن نه تنها مردم نقاط مختلف کشور، بلکه بخش عمومی از برکات علمی و تحقیقاتی‌اش منتفع شده است.


دانشگاه آزاد اسلامی به گواهی مراجع معتبر داخلی و بین‌المللی، دانشگاهی منطبق با بالاترین سطح استاندارهای علمی ـ پژوهشی است که تاکنون توانسته برای تبدیل به دانشگاه کارآفرین و حرکت در مسیر ایجاد مرجع علمی و حل مسائل و مشکلات جامعه گام‌های خوبی بردارد.


در میان واحدهای دانشگاهی این مجموعه علمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، همواره در رتبه‌بندی‌های داخلی و بین‌المللی دارای جایگاه قابل اعتنایی است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان


دانشگاهی که بسیاری از دانش‌آموختگان آن اکنون در بسیاری از دوایر دولتی و بخش‌خصوصی به توسعه و پیشرفت ایران اسلامی کمک  کرده و عرصه‌های مختلف فعالیت‌های این مرز و بوم را از اندوخته‌ها و آموزه‌های علمی خود سیراب می‌کنند.


نگاهی به سامانه‌های معتبر رده‌بندی دانشگاه‌های دنیا، جایگاه واقعی این دانشگاه را به‌خوبی نمایان می‌کند، دانشگاهی که تحصیل در آن اعتبار دانشجو و افتخار دانشگاه به شمار می‌رود و آینده‌سازی، کارآفرینی و توانمندی را برای فرد و جامعه به همراه می‌آورد.


سال‌های اخیر با رشد قارچ‌گونه، مجموعه‌هایی که نام مؤسسه آموزش‌عالی و یا مجموعه‌های شبه‌دانشگاهی را یدک می‌کشند نه‌تنها از حداقل استانداردهای علمی، آموزشی، تحقیقاتی لازم بهره‌ای ندارند؛ بلکه به‌دلیل برخوردار نبودن از کادر هیئت علمی مناسب، نداشتن فضاهای استاندارد آموزشی، آزمایشگاهی، رفاهی، ساحت مقدس نام دانشگاه و آموزش‌عالی را به مثابه کالایی بی‌ارزش، قربانی اراده‌های سوداگرانه خود کرده و فرصت جوانان جویای تحصیلات عالی را به انحای گوناگون در مراکز غیر استاندارد خود برای منافع شخصی هدر می‌دهند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) به‌عنوان یکی از پرافتخارترین دانشگاه‌های کشور، بهترین امکانات علمی، آموزشی، رفاهی، تفریحی و از همه مهم‌تر کارآفرینی را برای دانشجویان خود در تمام مقاطع تحصیلی فراهم کرده و خروجی این دانشگاه در کشور و دنیا مؤید این مطلب است.


دانشگاهی که با فعالیت 10 دانشکده در پردیسی به مساحت 60 هکتار، با ده‌ها آزمایشگاه و کتابخانه و فضای سبز و رستوران‌های متعدد و برخورداری از 20‌هزار دانشجو، همچون ستاره‌ای درخشان در آسمان دانش مرکز جغرافیایی کشور، خودنمایی می‌کند و با تقدیم بیش از 70 هزار دانش‌آموخته به جامعه، سهم بزرگی را در تربیت نیروی متخصص مورد نیاز کشور بر عهده داشته است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان


دانشگاه جامع اصفهان (خوراسگان)، اکنون با دارابودن 220 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی توانسته در فضایی به وسعت یک شهر علمی ـ دانشگاهی امکانات بسیاری را برای دانشجویان و خانواده‌ آنان فراهم کند تا از هر نقطه ایران اسلامی بتواند پذیرای آنان باشد. امکاناتی نظیر مهمانسرا و خوابگاه‌های مجهز، سرویس‌های متعدد به اکثر شهرستان‌ها، باشگاه پژوهشگران جوان، مرکز رشد و کارآفرینی، مرکز مشاوره، دفتر فروغ سبز ویژه نابینایان و بسیاری از امکانات رفاهی و تفریحی که فقط می‌توان در دانشگاهی با وسعت و توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان) یافت.


این دانشگاه در حوزه فرهنگی نیز با حمایت از دانشجویان در تشکل‌ها، کانون‌های فرهنگی، نشریات دانشجویی، کانون قرآن و عترت و ستاد اقامه نماز سهم عمده‌ای را در فرهنگ‌سازی و اسلامی‌کردن دانشگاه ایفا کرده و با پرورش نسلی هنرمند و فرهنگ شناس، دانشجویان ایران اسلامی را در مسیر صحیح موفقیت حمایت می‌کند.


افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان


-   مقام دوم در رتبه‌بندی گوگل اسکولار در بین دانشگاه‌های آزاد ایران در ۲۰۱۷


-  دریافت نخستین گواهینامه مدیریت کیفیت ISO۹۰۰۱-۲۰۰۸ به شماره ۱۰۱۱۱۰۰۱۰۰۳ در بین مؤسسات آموزش عالی کشور


-  انتخاب دانشگاه به‌عنوان یکی از ۳۰۰۰ دانشگاه برتر جهان به لحاظ مقالات در Google scholar در سال ۲۰۱۱


-    مقام دوم در رتبه‌بندی گوگل اسکولار در بین دانشگاه‌های آزاد ایران در ۲۰۱۶


-    انتخاب مرکز رشد دانشگاه به‌عنوان مرکز رشد برتر دانشگاه آزاد اسلامی


-    انتخاب به‌عنوان دانشگاه برتر در ششمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی (دی ۱۳۹۷)


-    مقام دوم در رتبه‌بندی گوگل اسکولار در بین دانشگاه‌های آزاد ایران در ۲۰۱۸


-    کسب دو مقام نخست مسابقات ربوکاپ بانکوک ۲۰۱۷


-    انتخاب عضو هیئت‌ علمی دانشگاه به‌عنوان پژوهشگر برتر کشور در گروه آموزشی کشاورزی در سال ۱۳۹۶


-    کسب عنوان‌های برتر سیزدهمین جشنواره پژوهش و فناوری استان اصفهان توسط سه عضو هيئت علمي دانشگاه 


-    انتخاب عضو هيئت علمی دانشگاه به‌عنوان فناور برگزیده هجدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری در سال ۱۳۹۶


آشنایی بیشتر با این شهر دانشگاهی بازدید مفصل از آن را می‌طلبد.


*مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)


انتهای پیام/4062/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته