دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چهل سالگی انقلاب/8

مقایسه تولیدات کشاورزی قبل و بعد از انقلاب اسلامی

تولیدات کشاورزی بعد از انقلاب اسلامی در مقایسه با قبل از انقلاب و حکومت پهلوی پنج برابر شده است.
کد خبر : 351594
57301363.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، کشور در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار دارد که باید تمام دستاوردهای که در این مدت توسط مردم و نظام اسلامی محقق شده است، برای مردم ایران بازگو شود. به همین علت با توجه به بلوغ بیان برخی از نکات در تاریخ انقلاب اسلامی و مقایسه سال‌های قبل دوران حکومت پهلوی با جمهوری اسلامی بسیار مهم است.


با اصلاحات ارضی صورت گرفته توسط شاه از سال 1341 که همراه با برخی تبلیغات صورت گرفت، بخش عظمی از کشاورزی ایران از بین رفت و با تکه تکه شدن کشاورزی ایران، واردات محصولات آمریکایی به ایران بسیار زیاد شد.


در همین دوران  که بیش از 70 درصد محصولات کشاورزی ایران، از خارج وارد می‌شد و محصولات استراتژیکی مانند؛ گندم و برنج وابسته به خارج بود. نمونه‌ای از اصلاحات ارضی به از بین رفتن تولید کشاورزی ایران منجر شد.


امروز و بعد از انقلاب اسلامی بیش از 90 درصد محصولات کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود. میزان تولیدات کشاورزی ایران قبل از انقلاب اسلامی 25 میلیون تو در سال 1396 این عدد به 120 میلیون تُن رسید و صادرات ایران به بسیاری از کشورهای عربی و آسیایی انجام می‌شود.


تولید محصولات ایران در مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی بیش از پنج برابر شده است.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته