دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1397 - 16:02
با حضور نمایندگان اقلیت مجلس؛

مراسم بزرگداشت و تقدیر از خانواده شهدای اقلیت برگزار شد

همزمان با آغاز سال نو میلادی، مراسم بزرگداشت و تقدیر از خانواده شهدای اقلیت روز پنجشنبه با حضور نمایندگان اقلیت مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 351378
636824806221875189_md.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، همزمان با آغاز سال نو میلادی، مراسم بزرگداشت و تقدیر از خانواده شهدای اقلیت عصر پنجشنبه با حضور نمایندگان اقلیت مجلس شورای اسلامی برگزار شد.


اسفندیار اختیاری نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای اقلیت دینی که  با حضور خانواده‌های شهدای اقلیت دینی کشورمان و جمعی از فعالان عرصه حماسه و جهاد که به همت گروه مردمی خادمین شهدا- فدک برگزار شد، اظهار کرد: در چند صد سال گذشته جنگ‌های زیادی علیه کشورمان تحمیل شده است که در هر کدام از این جنگ‌ها بخشی از خاک کشورمان را از دست داده‌ایم؛ اما تنها جنگی که یک وجب از خاک کشورمان را از دست نداده‌ایم، دفاع مقدس است.


وی در ادامه با اشاره به اینکه «چو ایران نباشد، تن من مباد» گفت: شهدای گرانقدر ما این جمله را عملی کردند و از جان خود گذشتند تا ما آرامش و امنیت امروزی را داشته باشیم.


نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدای کشور ما در کنار هم جنگیدند و از همدیگر نپرسیدند که از کدام دین و شهر هستند، تصریح کرد: وقتی کشور ما در معرض تعدی و تجاوز دشمن قرار گرفت، ملت ما از هر دین و آیینی در مقام دفاع برآمدند و از کشورمان با جان و دل دفاع کردند.


وی خطاب به مسئولان کشورمان، بیان کرد: مسئولان فرهنگ دفاع مقدس را پیش روی خود قرار دهند؛ چون شهدای ما اولین اصل انسانیت را در نظر گرفتند. و آنان منحصربه‌فرد بودند.
اختیاری در ادامه با بیان اینکه نباید در معرفی اسطوره‌های کشورمان به فرزندان خود کوتاهی کنیم، گفت: نباید هیچ خط‌کشی بین شهدای ما باشد. خانواده‌های شهدای کشورمان باید از هر قوم و زبانی مورد تجلیل قرار بگیرند.


وی در پایان تصریح کرد: ما ایرانی‌ها جنگ‌طلب نیستیم؛ ولی اگر یک روزی کشورمان مورد تعدی قرار بگیرد با جان و دل از تمامیت ارضی کشورمان دفاع می‌کنیم.


در ادامه این مراسم، مادر شهید فرهاد خادم از شهدای زرتشتی کشورمان نیز با تأکید بر اینکه ما ایرانی‌ها ملت واحده هستیم، اظهار کرد: لوح زرین را باید به خانواده‌های شهدا بدهند که سال‌هاست، روزهای غم‌انگیزی را در فقدان فرزندان خود سپری می‌کنند.


وی تأکید کرد: ایران از بین رفتنی نیست، دشمن می‌خواهد از ایران خرابه درست کنند؛ زهی خیال باطل! ما اجازه نمی‌دهیم ایران را به خرابه تبدیل کنند.


در این مراسم خانواده‌های شهیدان «فرهاد خادم، ویگن گاراپیدی و آلفرد گبری» مورد تجلیل و قدردانی شدند و در پایان نیز حضار به تماشای فیلم سینمایی «سرو زیر آب» نشستند.


این مراسم به همت گروه مردمی خادمین شهدا فدک ترتیب داده شده بود. گروه مردمی خادمین شهدا_فدک (fadak۴۴@) یک گروه خودجوش مردمی بوده که با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا فعالیت خود را از سال ۹۳ آغاز نموده است. همچنین این گروه در حوزه‌های مختلف مرتبط با شهدا از جمله امور فرهنگی، پژوهش، فضای مجازی، اردوی راهیان غرب و جنوب به کار خود ادامه می‌دهد.


منبع: خبرگزاری دفاع مقدس


انتهای پیام/4071/


انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده مجلس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته