دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1394 - 13:02

سمینار «تهران آینه ایران» به مناسبت روز مردم شناسی برگزار می‌شود

رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران از برگزاری سمینار «تهران آینه ایران» به مناسبت روز مردم‌شناسی و زاد روز بزرگداشت دانشمند شهیر ابوریحان بیرونی در چهاردهم شهریور ماه خبرداد.
کد خبر : 35134

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از اداره کل میراث استان تهران، خسروآبادی گفت: «شهر تهران عنصرهای منحصر به فرد فرهنگی و اجتماعی را دارا است که می‌توان با ریشه‌شناسی و مستندسازی به پاسداشت آنها اقدام کرد.»


وی تشکیل کارگروه مردم شناسی استان تهران را با کمک و همکاری پژوهشکده مردم‌شناسی برای پایتخت بسیار ضروری و پر اهمیت دانست.


مدیر کل میراث فرهنگی تهران ادامه داد: «با سرعت پیشرفت تکنولوژی در جوامع شهری به ویژه کلانشهری مثل تهران تغییراتی در پیشه و کسب و کار و آداب رسوم مردم تهران در حال شکل‌گیری است.»


خسروآبادی ایجاد موزه مردم‌شناسی در سرای کاظمی شهرداری منطقه 12 را اقدامی مناسب در جهت حفظ پیشه و مشاغل بازار قدیم تهران عنوان کرد و خواستار گسترش موزه های مردم‌شناسی از سوی شهرداری تهران شد.


وی افزود: «این سمنار آموزشی با مشارکت پژوهشکده مردم‌شناسی و باغ موزه قصر در تاریخ چهاردهم شهریور ماه در سالن همایش‌های باغ موزه برگزار می‌شود و به کلیه حاضران گواهینامه حضور ارائه خواهد شد.»






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته