دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1394 - 09:12
از صبح امروز

دومین جشنواره لقمان حکیم دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد

دومین جشنواره لقمان حکیم به منظور تجلیل از اعضای هیات علمی و دانشجویان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی از صبح امروز سوم شهریور با حضور جمعی از مسئولان، معاونان و مدیران این دانشگاه در بیمارستان فرهیختگان آغاز به کار کرد.
کد خبر : 35092

به گزارش خبرنگار آنا، مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مقامات برجسته دانشگاهی، استادان و دانشجویان برگزار می‌شود.


مدعوین و شرکت‌کنندگان در این جشنواره که از 8 صبح امروز آغاز شده است پیش از مراسم افتتاحیه و در حاشیه برگزاری جشنواره از نمایشگاه دستاوردهای واحدهای علوم پزشکی همراه با غرفه ابداعات و اختراعات بازدید کردند. این نمایشگاه متفاوت از جشنواره سال قبل در حاشیه برگزاری جشنواره امسال برگزار شده است.


دومین جشنواره لقمان حکیم در 4 محور پژوهش، آموزش، سلامت و دانشجویی برگزار می شود که هرکدام دارای حیطه های مختلفی هستند. محقق برتر، مقاله برتر، ابداع و اختراع، کتاب برتر، مراکز تحقیقاتی نمونه و نشریه برتر از حیطه‌های محور پژهش هستند؛ محور آموزش شامل معلم برتر، دانش پژوهی و گروه آموزشی برتر؛ محور خدمات سلامت شامل اعتلای سلامت و توسعه فضای آموزشی، پژوهشی و درمانی در حوزه علوم پزشکی و محور دانشجویی هم شامل دانش‌آموخته برتر است.








تا تاریخ تعیین شده 400 اثر به جشنواره لقمان حکیم ارسال شده است که 30 نفر به عنوان فرد حقیقی برتر و یا نماینده حقوقی واحدهای برتر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت

برگزاری جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی (لقمان حکیم)، فرصتی ایجاد می‌کند تا تلاش‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و ارائه خدمات سلامت اعضای هیات علمی ارج نهاده شود. جشنواره لقمان حکیم فرصتی برای رسیدن به نگرشی تازه و عمیق‌تر نسبت به دستاوردهای ارزشمند و آشنایی و ارتباط با بیش از 90 واحد فعال در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است.


بر اساس این گزارش، تا تاریخ تعیین شده 400 اثر به جشنواره لقمان حکیم ارسال شده است که 30 نفر به عنوان فرد حقیقی برتر و یا نماینده حقوقی واحدهای برتر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. جشنواره لقمان حکیم حدود 280 اثر را از طریق سایت و مابقی را بصورت فیزیکی دریافت کرده است. این آثار مجموعا در 6 جلسه داوری و اجرایی تعیین تکلیف شده و مجموعا 30 اثر به مرحله پایانی رسیده و برگزیده شده‌اند.


تعداد دانش‌آموختگانی که امسال مورد تشویق قرار می‌گیرند از سال گذشته بیشتر است، بخش دانش آموختگان بخش ویژه‌ای است که به تفضیل مورد بررسی قرار گرفته است. تعداد آثار انتخاب شده در این جشنواره نسبت به جشنواره سال گذشته بیشتر است. به محققان برتر و استاد برتر جایزه نقدی ویژه همراه با لوح تقدیر، تندیس و گرنت پژوهشی اهدا خواهد شد.


نخستین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ 3 شهریور 1393 در سالن بیمارستان فرهیختگان با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و امسال نیز حوزه پزشکی، دومین دوره جشنواره را به میزبانی واحد علوم دارویی این دانشگاه با حضور دکتر میرزاده برگزار می‌کند. از این پس به تناوب واحدهای دارای رشته‌های علوم پزشکی، مجری برگزار کننده این جشنواره خواهند بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته