دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آیت‌الله جوادی آملی:

مال حرام پوست انسان را می‌کند و راه نفسش را می‌بندد

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: باید دانست که مال حرام پوست انسان را می‌کند و راه نفس انسان را می‌بندد و انسان همچون چوب خشک می‌شود.
کد خبر : 350871
1973075_917.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی صبح امروز در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد به مباحث اخلاقی روز اشاره کرد و از طلاب و همه مردم خواست به این مباحث اخلاقی عمل کنند.


وی با بیان اینکه طول عمر انسان‌ها زیاد نیست و در هنگام زندگی در دنیا باید مراقبت‌های لازم را داشته باشیم، تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه برخی انسان‌ها می‌دانند زندگی طولانی مدتی را در دنیا ندارند اما به کارهای حرام و مال حرام دست می‌زنند.


این مرجع تقلید ادامه داد: برخی از انسان‌ها به کار حرام عادت کردند و هنگامی که کاری برای مردم می‌کنند بعد از انجام آن کار هدایای آنها را قبول می‌کنند و رومیزی و زیرمیزی می‌گیرند. اگر فردی حقوق می‌گیرد این مسائل را نباید بپذیرد.


وی یادآور شد: باید دانست که مال حرام، پوست انسان را می‌کند و راه نفس انسان را می‌بندد و انسان همچون چوب خشک می‌شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود رشوه‌گیری را در جامعه بسیار مضر و زیان‌آور دانست و تصریح کرد: کسی که رشوه می‌گیرد و یا رشوه به مسئولان می‌دهد مانند این است که سطلی در چاه انداخته و امضای باطل از درون آن در آورده است و این چاه فاضلاب است نباید خوشحال باشیم در اصل با این عمل یک مشت فاضلاب در آوردیم.


انتهای پیام/4090/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته