دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1397 - 09:37
نعمتی در جمع خبرنگاران:

مسئولان امنیتی مسئول دیوارکشی اطراف مجلس هستند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دیوار کشی ساختمان‌های مجلس به دلیل شرایط حفاظتی و مجری آن نهادهای امنیتی هستند نه مجلس شورای اسلامی.
کد خبر : 350865
97-05-c13-411.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به خبر فراخواندن مجری صدا و سیما به مجلس اظهار کرد: جلسه هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با رئیس رسانه ملی و معاونان وی داشتیم که موارد مختلفی در آن مطرح شد، از جمله مسائل اقتصادی کشور و عقیده هیئت رئیسه و رئیس مجلس این بود که صدا و سیما به سمت و سویی حرکت کند که به عنوان پشتیبان و یاور تولید در میدان باشد تا از فضای ایجاد شده در کشور عبور کنیم.


وی با بیان اینکه مشکلات رسانه ملی، اعتبارات و نوع روابطی که با مجلس وجود دارد در جلسه مطرح شد، گفت: در خصوص گله‌مندی نمایندگان در برخی موارد بود و اینکه گفته شود مجری صداوسیما احضار شده، اینگونه نیست و کسی را هم ممنوع التصویر نکردیم و این کارها در شأن هیئت رئیسه مجلس نیست.


سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه باید به سمت و سویی برویم که در فضای کنونی کشور مودت و برادری تقویت شود، اظهار کرد: اینکه بگویند مجری صدا وسیما را احضار کردید، اصلاً صحت ندارد و نمی‌دانم چرا برخی رسانه‌ها به این موضوعات دامن می‌زنند.


نعمتی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه هیئت رئیسه منتقدان را از همراهی در سفرها منع می‌کرد و بیمه درمان آنان را قطع کرده است، گفت: نوع بیمه عزیزان در مجلس مشخص است. اگر کسی که از ارگانی حقوق نمی‌گیرد و مجلس حقوق او را پرداخت می‌کند بیمه‌اش بیمه تأمین اجتماعی است که روال آن دست هیئت رئیسه مجلس نیست. 


وی اضافه کرد: شاید افرادی حقوق بگیر از ادارات باشند که در آن صورت بیمه خودشان را دارند. بیمه تکمیلی هم برای همه نمایندگان و خانواده‌هایشان صادر شده است و تا کنون چنین حصری برای منتقدان نداشتیم و این موضوع در شأن مجلس نیست.


نعمتی درباره سفرهای رئیس مجلس هم گفت: ما از لاریجانی گلایه‌مندیم که چرا منتقدان را همراه می‌برد، اما در سایر سفرها که بر مبنای کمیسیون، فراکسیون یا همراهی با دولت است، لذا کمیسیون فرهنگی در این دوره بیشترین سفرها را داشته است. شاید دوره‌های قبل کمیسیون‌هایی مانند فرهنگی و حقوقی قضائی سفرهای کمی داشتند اما تنظیم کردیم که خدای ناکرده اجهافی درحق نمایندگان نباشد.


سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره مخارج دیوارکشی در اطراف مجلس گفت: هزینه‌های هنگفت در این زمینه صحت ندارد. دیوار کشی ساختمان‌های مجلس به این دلیل است که شرایط حفاظتی مجلس حیاتی شده و این دست ما نیست که بخواهیم دیوار کشی کنیم یا نکنیم.


وی گفت: نهادهای امنیتی کشور و ستاد کل فرماندهی معظم کل قوا و دستگاه‌هایی که در این زمینه مجری هستند، شرایط را تعیین می‌کنند، نه اینکه رئیس یا هیئت رئیسه مجلس. این موضوع هم بعد از اتفاقی که برای مجلس افتاد عادی است. در هر صورت اگر دوستان نماینده خواستند موضوعات مالی را بررسی کنند اسناد و مدارک هست می‌توانند بهره‌گیری کنند.


انتهای پیام/4034


 


 


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته