دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1394 - 08:43

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه سرپرستان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند با حضور رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، امام جمعه مرند، روسای اداره‌ها و نهادهای مرند، جمعی از روسای واحدهای استان، استادان، کارکنان و دانشجویان واحد مرند برگزار شد.
کد خبر : 35085

به گزارش خبرنگار آنا، در ابتدای این مراسم، سرپرست سابق واحد مرند با ارائه خلاصه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات خود در طول مسئولیت، استفاده از خرد جمعی، عمل به قانون و تاکید بر اصول اساسی دانشگاه را از شیوه‌های مدیریتی ذکر کرد و گفت: در طول این مدت با شایسته‌سالاری و با عمل به قانون توانستیم واحد مرند را مدیریت و به یک واحد عالی در استان برسانیم. اکنون واحد مرند یکی از واحدهای دانشگاهی نمونه استان بوده و توانسته است در طول دو سال گذشته به افزایش دانشجو همراه با پیشرفت‌های آموزشی نایل شود.


دکتر حمید میرزایی امکانات پژوهشی، فعالیت‌های پژوهشی و تجهیز آزمایشگاه‌های این دانشگاه را یادآور شد و افزود: واحد مرند تنها دانشگاهی است که 100 درصد بودجه پژوهشی را دو سال گذشته به طور کامل جذب کرده است.


وی با توجه به فعالیت‌های حوزه عمرانی، فرهنگی، دانشجویی و افزایش رشته‌های تحصیلی، راه‌اندازی شبکه فاضلاب دانشگاه، سردر ورودی دانشگاه و ارائه وام‌های ضروری به همکاران و دانشجویان را یادآور شد و گفت: خدا را شاکرم که توانستم به دانشگاه خدمت کنم و این از توجه خداوند متعال بوده است.


حجت‌الاسلام نعمت‌زاده امام جمعه مرند هم با توجه به اهمیت و ارزش علم و پژوهش در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها باید به کیفیت توجه داشته باشند نه کمیت. جامعه باید بر محور دانشگاه‌ها حرکت کند.


سپس رئیس دبیرخانه هیات امنای استان آذربایجان شرقی با تشکر از دکتر میرزایی و تبریک به دکتر علی رضایی،گفت: این جانب حامل پیام دکتر انگجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان برای قدردانی از خدمات دکتر میرزایی که در مدت کم با فرهنگ‌سازی و قانون‌مندی در واحد مرند و ستاد هماهنگی استان توانست پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد.








دانشیان: واحدهای دانشگاهی با سعی و تلاش می‌توانند یک دانشگاه خوب و متفاوت به نام دانشگاه استان آذربایجان شرقی پایه‌گذاری کنند

دکتر بهروز دانشیان با یادآوری سوابق علمی و پژوهشی دکتر رضایی افزود: وی یکی از مدیران باسابقه علمی کشور بوده که قبلا رئیس واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اهر و تبریز بوده است. با همکاری و همیاری اعضای هیات علمی و کارکنان و با حفظ وحدت و مدیریت قوی دکتر رضایی، واحد مرند به یک واحد دانشگاهی عالی و توانمند تبدیل خواهد شد.


وی گفت: ابعاد تشکیلات جدید دبیرخانه هیات امنای استان باید بین همکاران دانشگاهی تبیین شو. حجم کار در مراکز استان چند برابر افزایش یافته، گرفتاری‌ها و مشکلات و توانمندی‌های یک واحد دانشگاهی برای تمامی واحدهای استان است. واحدهای دانشگاهی با سعی و تلاش می‌توانند یک دانشگاه خوب و متفاوت به نام دانشگاه استان آذربایجان شرقی پایه‌گذاری کنند.


دانشیان در ادامه حکم دکتر علی رضایی را قرائت و به عنوان سرپرست واحد مرند معرفی کرد.


رضایی هم در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی است که هیچ‌گونه بار مالی بر دوش دولت تحمیل نکرده و یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران است که ثمراتش در جای‌جای ایران به بار نشسته و آبادانی‌ها را به شهرهای کوچک رسانده و نظام آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی را در هر جای ایران گسترانده است.


سرپرست واحد مرند اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امکانی را پیاده کرده که هر کسی می‌تواند در شهر خود و در رشته مورد علاقه‌اش تحصیل کند. دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی مردمی است که با پول شهریه دانشجویان اداره می‌شود و فضای گسترش علم و پژوهش را برای مشتاقان تحصیلات دانشگاهی و جامعه فراهم کرد.



وی خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود بالای 4 میلیون دانش‌آموخته کجا می‌توانستند ادامه تحصیل دهند و اگر آنان در خارج از کشور تحصیل می‌کردند، چقدر ارز از کشور خارج می‌شد و با چه فرهنگی دوباره به کشور باز می‌گشتند و حدود یک میلیون و 700 هزار نفر دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در کجا فرصت تحصیل داشتند. دانشگاه آزاد فضایی را ایجاد کرد که هر فردی در شهرستان خود ادامه تحصیل کند. این دانشگاه بومی‌سازی را در دانشگاه به معنای واقعی پیاده کرد.


رضایی افزود: در راس هرم دانشگاه آزاد اسلامی فردی قرار دارد به نام دکتر میرزاده که فردی عمل‌گراست و برنامه‌های او هدفدار و آینده‌محور است. دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر اینکه آینده واحدهای دانشگاهی را نجات بدهد و به خاطر اینکه دانشگاه روی پای خود باشد، برنامه‌هایی تبیین کرده است که واحدهای دانشگاهی درآمد خودشان را امسال به میزان 16 درصد از طریق غیرشهریه تامین کنند.


سرپرست واحد مرند بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای چابک کردن بدنه و بالا بردن سرعت در کیفیت در سه مرحله تجمیع را شروع کرد چراکه این دانشگاه سه دهه را پشت سر گذاشته که دهه اول دهه رشد کمی، دهه دوم دهه تثبیت، دهه سوم رشد کیفی ولی دهه چهارم دهه رقابت جهانی با سایر دانشگاه‌ها است. دهه چهارم تولید علم است، دانش‌افزایی، کارآفرینی، اقتصاد دانش‌بنیان و تبدیل علم به ثروت است که خدا را شکر دکتر حمید میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در این مسیر اهل تجربه و عمل است که در تجمیع هم با اقتدار عمل کرد.


به گزارش آنا، رضایی از استادان برجسته دانشگاهی با مرتبه علمی استادی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با بیش از دو دهه خدمت در پست‌های مدیریتی، اجرایی، علمی و آموزشی است که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و اهر، رئیس دانشکده دامپزشکی، رئیس شورای جذب هیات علمی استان، رئیس نظام دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی را نیز در سوابق خود دارد.


وی دکترای عمومی خود را در سال 71 در دانشگاه تهران و دکترای تخصصی خود را نیز با نمره عالی از همان دانشگاه به اتمام رسانده است. از سوابق علمی و پژوهشی نامبرده را می‌توان چاپ بیش از 140 مقاله علمی و پژوهشی و isi و مجلات معتبر علمی و ژورنال‌های خارجی و ارائه بیش از 60 مقاله در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی نام برد.


رضایی، صاحب دو عنوان کتاب دانشگاهی است که اکنون دانشجویان از مطالب علمی آنها بهره‌مند می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته