دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1394 - 10:00
حجت‌الاسلام رستمی در طرح ضیافت اندیشه استان همدان:

دینی که معرفت‌ساز نباشد نمی‌تواند در جامعه‌سازی موفق شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی گفت: معارف اسلامی تنها برای فرد برنامه ندارد بلکه برای موفقیت جوامع انسانی تدابیر لازم را ارائه می‌کند.
کد خبر : 35067

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در نشست ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: در بررسی معارف اسلامی اعتقادات، احکام و اخلاق سه رکن اصلی هستند که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.


وی افزود: دانش فقه در اسلام برنامه‌های زیادی برای هر فرد دارد که از این رو تدابیری که اسلام سفارش کرده در جوامع هم تعمیم داده می‌شود.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی همدان با بیان اینکه فقه برای انسان و اجتماع برنامه کامل و واقعی پیش‌بینی کرده است، خاطرنشان کرد: اسلام به این دلیل تیم کاملی است که از گهواره تا قبر برای هر فرد مسلمان برنامه دارد و این خود برای فرد و در نهایت جامعه تأثیرات بسزایی خواهد داشت.


وی ادامه داد: در حکومت اسلامی اگر والی و فرمانروایی ستمگر و ظالم باشد نباید در راستای موفقیت او قدمی برداشت و اگر کسی کمکی در زمامداری این حاکم کرد به طور حتم آن فرد فعل حرام انجام داده است.


رستمی با بیان اینکه هرگاه در یک جامعه ستمگری بیشتر از حد باشد بیشتر از همه مردم آن متضرر می‌شوند تا حاکمان، یادآور شد: در جامعه‌ای که رنگ ظلم به خود بگیرد به کلی حق پایمال می‌شود و باطل زنده خواهد شد و در نهایت هلاکت برای آن جامعه و افراد آن به وجود خواهد آمد.


وی گفت: دیدگاه جامعیت دینی بر این اساس بنا نهاده شده که باید هیچ سوالی بدون پاسخ نماند تا در این میان اندیشه‌های سیاسی افراد در اظهارنظرهای غیر کارشناسی به مخاطره بیفتد.


رستمی با بیان اینکه دینی که معرفت‌ساز نباشد نمی‌تواند در جامعه سازی موفق شود، افزود: مسیحیتی که امروز به جا مانده است از اصول اولیه فاصله بسیاری پیدا کرده، بنابراین نمی‌تواند یک الگو مناسب برای جامعه ارائه دهد.


وی با بیان اینکه تفاوت‌های ماهوی بین اسلام و مسیحیت وجود دارد، یادآور شد: اسلام افراد را به عقلانیت دعوت کرده و بین دین و دنیا ارتباط برقرار ساخته و برای هیچ کس حتی پیامبرش مقام الهی قائل نیست.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا تأکید کرد: اسلام برخلاف دین‌های دیگر که تحریف شده‌اند، از دخل و تصرف معاندین در امان مانده و اصول لازم برای اداره یک جامعه رادر ابعاد مختلف ارائه داده است.


طرح ضیافت اندیشه قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با حضور 125 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان به میزبانی واحد همدان برگزار می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته