دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1397 - 05:42
بر اساس تحقیقات جدید؛

میزان موفقیت شما به همسرتان بستگی دارد

تحقیقات اخیر روانشناسان نشان می‌دهد راز موفقیت شما به فردی که با آن ازدواج می‌کنید، بستگی دارد.
کد خبر : 350444
blogger-image--847035869.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سی ان بی سی، نتایج مطالعات دانشگاه کارنگی ملون نشان می‌دهد که افرادی که از حمایت تمام و کمال همسرشان بهره‌مند هستند، شانس بیشتری در موفقیت دارند.


روانشناسان بعد از بررسی 163 زوج به این نتیجه رسیدند پذیرش چالش‌های خطرپذیر در افرادی که از حمایت همسرانشان برخوردار هستند، بیشتر است. براساس این تحقیقات، افرادی که چالش‌پذیر هستند، رشد فردی بیشتری را تجربه می‌کنند، شادتر می‌شوند و سلامت روان آنها ارتقا می‌یابد.


به گفته بروک فنی، استاد روانشناسی دانشگاه کارنگی ملون، حمایت همسر از انتخاب‌های خاص زندگی مانند فرصت شغلی، در طولانی مدت، تأثیر مثبتی بر سلامت و رفاه فرد می‌گذارد. بسیاری از افراد موفق بر این باورند که حمایت همسرانشان باعث موفقیت شغلی آنها شده است.


برخی از شرکت‌‌کنندگان اعلام کرده‌اند که بدون وجود همسرانشان و حمایت آنها نمی‌توانستند کارهایی که تاکنون انجام داده‌اند را تکمیل کنند. حمایت همسر می‌تواند احتمال موفقیت فرد را در شغل و زندگی افزایش دهد.


مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک در سخنرانی خود در دانشگاه هاروارد اعلام کرد که همسرش نقش حیاتی در زندگی وی دارد. پریسیلا دلیلی است که زاکربرگ برای انجام کارهای اجتماعی زمان می‌گذارد.


گفتنی است که حمایت مرد از همسرش نیز باعث موفقیت شغلی خانم می‌شود. براساس نتایج مطالعات دانشگاه کارنگی ملون، سه گام کلیدی برای تشویق همسر به پذیرش فرصت‌های شغلی جدید وجود دارد که شامل ابراز اشتیاق درباره فرصت جدید، قوت قلب دادن به همسر درباره آن و صحبت درباره مزایای شغل یا نقش جدید می‌شود.


انتهای پیام/4021/ 4122/خ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته