دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1394 - 15:35
فردا سوم شهریور و به میزبانی واحد علوم دارویی

دومین جشنواره لقمان حکیم با حضور دکتر میرزاده برگزار می‌شود

دومین جشنواره لقمان حکیم به منظور تجلیل از اعضای هیات علمی و دانشجویان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی فردا سوم شهریور با حضور دکتر حمید میرزاده رئیس این دانشگاه در بیمارستان فرهیختگان آغاز به کار می‌کند.
کد خبر : 35025

احسان عربی مفرد- برگزاری جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی (لقمان حکیم)، فرصتی ایجاد می‌کند تا تلاش‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و ارائه خدمات سلامت اعضای هیات علمی ارج نهاده شود. جشنواره لقمان حکیم فرصتی برای رسیدن به نگرشی تازه و عمیق‌تر نسبت به دستاوردهای ارزشمند و آشنایی و ارتباط با بیش از 90 واحد فعال در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است.


نخستین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ 3 شهریور 1393 در سالن بیمارستان فرهیختگان با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و امسال نیز حوزه پزشکی، دومین دوره جشنواره را به میزبانی واحد علوم دارویی این دانشگاه با حضور دکتر میرزاده برگزار می‌کند. از این پس به تناوب واحدهای دارای رشته‌های علوم پزشکی، مجری برگزار کننده این جشنواره خواهند بود.


دومین جشنواره لقمان حکیم در 4 محور پژوهش، آموزش، سلامت و دانشجویی برگزار می شود که هرکدام دارای حیطه های مختلفی هستند. محقق برتر، مقاله برتر، ابداع و اختراع، کتاب برتر، مراکز تحقیقاتی نمونه و نشریه برتر از حیطه های محور پژهش هستند؛ محور آموزش شامل معلم برتر، دانش پژوهی و گروه آموزشی برتر؛ محور خدمات سلامت شامل اعتلای سلامت و توسعه فضای آموزشی، پژوهشی و درمانی در حوزه علوم پزشکی و محور دانشجویی هم شامل دانش‌آموخته برتر است.



به گزارش آنا، امسال در چهار شاخه اصلی علوم پزشکی، علوم دندانی، علوم دارویی و علوم پایه امکان ثبت‌نام وجود داشت. شاخه علوم پزشکی (شامل رشته های پزشکی، پرستاری، مامایی و پیراپزشکی، بهداشت، مهندسی پزشکی، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و...)؛ شاخه علوم دندانی (شامل رشته های دندانپزشکی و کلیه تخصص های دندانپزشکی)؛ شاخه علوم دارویی (شامل رشته‌های داروسازی، سم شناسی، نانو فناوری پزشکی، نظارت بر امور دارویی، شیمی دارویی، مدیریت و اقتصاد دارو و کلیه رشته های تخصصی داروسازی).؛ شاخه علوم پایه (شامل رشته‌های آناتومی، بافت شناسی، بیوشیمی، بیوفیزیک، میکروبیولوژی، ژنتیک، تغذیه، علوم سلولی و ملکولی سایر موارد) است.


به گفته دبیر کمیته اجرایی جشنواره لقمان حکیم، در جشنواره امسال، شاخص‌های ارزیابی نسبت به نخستین جشنواره بازنگری شد.


دکتر سپیده اربابی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با توجه به برگزاری جشنواره لقمان حکیم به میزبانی واحد علوم دارویی ابراز امیدواری کرد با بهره‌گیری از تجربه‌های پیشین، در سایه شکل‌گیری این فضای رقابتی و با حمایت‌های بی‌شائبه دکتر رضایت رئیس واحدعلوم دارویی و همکاران و دست‌اندرکاران بتوانیم نسبت به شناساندن هر چه بیشتر توانمندی‌های دانشگاه، توسعه همکاری‌های حقیقی و حقوقی و ایفای نقش در ارتقای جایگاه دانشگاه در درجه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی اقدام کنیم.


دبیر کمیته اجرایی جشنواره لقمان حکیم ادامه داد: وجه تفاوت این جشنواره با جشنواره اول، تفکیک ارزیابی فعالیت‌های پژوهشی در بخش‌های علوم پزشکی، علوم دارویی، دندانپزشکی و علوم پایه است. علاوه بر این، متفاوت از جشنواره سال قبل و در حاشیه برگزاری جشنواره امسال، نمایشگاه دستاوردهای واحدهای علوم پزشکی همراه با غرفه ابداعات و اختراعات برگزار خواهد شد که با ایجاد این فضای خلاقانه، پروتوتایپ‌هایی که قبلا مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته‌اند به شکل حضوری مورد داوری نهایی قرار خواهند گرفت. آثار برگزیده هم در کتابچه جشنواره منتشر شده و به آثار برتر جوایز نقدی ارزشمند همراه با تندیس ویژه تعلق خواهد گرفت.



معاون پژوهش و فناوری واحد علوم دارویی گفت: با توجه به استقبال بسیار خوب واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و محققان درباره ارسال آثار ارزشمند خود به دبیرخانه دومین جشنواره لقمان حکیم و همچنین تعطیلی اخیر همه واحدها و دبیرخانه جشنواره، مهلت ارسال آثار تا پایان وقت اداری روز شنبه 10 مرداد تمدید شد.


بر اساس این گزارش، تا تاریخ تعیین شده 400 اثر به جشنواره لقمان حکیم ارسال شده است که 30 نفر به عنوان فرد حقیقی برتر و یا نماینده حقوقی واحدهای برتر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. جشنواره لقمان حکیم حدود 280 اثر را از طریق سایت و مابقی را بصورت فیزیکی دریافت کرده است. این آثار مجموعا در 6 جلسه داوری و اجرایی تعیین تکلیف شده و مجموعا 30 اثر به مرحله پایانی رسیده و برگزیده شده‌اند.


تعداد دانش‌آموختگانی که امسال مورد تشویق قرار می‌گیرند از سال گذشته بیشتر است، بخش دانش آموختگان بخش ویژه‌ای است که به تفضیل مورد بررسی قرار گرفته است. تعداد آثار انتخاب شده در این جشنواره نسبت به جشنواره سال گذشته بیشتر است. به محققان برتر و استاد برتر جایزه نقدی ویژه همراه با لوح تقدیر، تندیس و گرنت پژوهشی اهدا خواهد شد.


به گزارش آنا، افتتاحیه این جشنواره از 8 صبح و با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مقامات برجسته دانشگاهی، استادان و دانشجویان برگزار می‌شود.



دکتر حمید میرزارده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت اول شهریور روز پزشک و هم‌چنین برگزاری دومین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «لقمان حکیم» پیامی صادر کرد.


در بخشی از این پیام آمده است: باعث افتخار و مباهات دانشگاه آزاد اسلامی است که پس از سه دهه تلاش خستگی ناپذیر در عرصه آموزش و پژوهش به خصوص آموزش پزشکی کشور با بهره گیری از همین ظرفیت عظیم انسانی و با تکیه بر پزشکان دلسوز و متبحر و استادان مبرز و متعهد امروز بیش از 40 درصد از بار سنگین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اسلامی را به دوش می‌کشد؛ امری که جز با همت مضاعف و تلاش دلسوزانه استادان و کارکنان حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی میسر نبوده است.


امید دارم حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همگام با برنامه های بلندمدت نظام اسلامی و سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری با استعانت از خداوند تبارک و تعالی و الگو قرار دادن منش رفتاری، اخلاقی و تعهدی شیخ الرئیس بوعلی سینا، بیش از پیش در جهت افزایش رضایت هموطنان خود گام بردارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته