دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دانشجوی مدال‌آور و قهرمان:

ورزشکار باید مثبت‌اندیش و صبور باشد

دانشجوی مدال‌آور و قهرمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان گفت: ورزشکار باید مثبت‌اندیش و صبور باشد و اهدافش را برای رسیدن به موفقیت دنبال کند.
کد خبر : 350128
DSC04771.JPG

اسماعیل راستگویان که دانشجوی رشته کارشناسی معماری واحد شیروان است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در شیروان درباره رشته‌های ورزشی که مقام‌های کشوری و آسیایی دارد، اظهار کرد: تاکنون توانسته‌ام در رشته‌های کشتی آزاد، آمادگی جسمانی، مچ‌اندازی، پرورش‌اندام، پرس سینه، ددلیفت و ... موفقیت‌های ملی و بین‌المللی کسب کنم. دارای کارت مربیگری هستم و چند بار از سوی آستان قدس رضوی مورد تجلیل قرار گرفته‌ام.


وی که متولد سال 76 است از چگونگی ایجاد علاقه‌اش به ورزش کشتی گفت: برخی از دوستانم را که در این رشته ورزشی فعالیت داشتند می‌دیدم، علاوه بر سلامتی جسم، مرام پهلوانی و اخلاق‌مداری را نیز به همراه داشتند از این‌رو به کشتی علاقه‌‌مند شده و در کنارش پرورش اندام را نیز ادامه دادم.



دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان که به تازگی برای مسابقات پرس سینه باکو در وزن 82.5 کیلوگرم انتخاب‌شده است، بیان کرد: یک ورزشکار باید مثبت‌اندیش و صبور باشد و اهدافش را برای رسیدن به موفقیت دنبال کند.


راستگویان درباره واحد دانشگاهی شیروان و حمایت‌ مسئولانش افزود: در مدتی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستم از احترام و توجه مسئولان برخوردار بوده‌ام و استادانم انرژی مثبت زیادی به من منتقل می‌کنند و قبل از هر مسابقه و رقابتی حمایت معنوی مسئولان و استادان دانشگاه در رسیدن به موفقیتم مؤثر بوده است.


وی در پاسخ به این سؤال که یک دانشجوی موفق به چه کسی می‌گویند؟ اظهار کرد: یک دانشجوی موفق کسی است که هدفمند باشد و برای اهداف مثبتش برنامه‌ریزی کند و لحظه به لحظه انگیزه‌هایش را مرور کرده و برای رسیدن به هدفش از هیچ تلاشی دست نکشد. درس خواندن و مطالعه نخستین رسالت دانشجوست اما در کنار آن انجام فعالیت‌های ورزشی، هنری، پژوهشی و... می‌تواند از او فرد کاملی بسازد.


دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان با بیان اینکه یک ورزشکار باید صبور باشد، تصریح کرد: با الگوگرفتن از ائمه اطهار(ع) و آموختن درس جوانمردی از بزرگانی چون پوریای ولی، جهان‌پهلوان تختی و ... می‌توان سبک زندگی اسلامی را پیش گرفته و با کمک‌رسانی به سایران به یک پهلوان اخلاق‌مدار تبدیل شد.



راستگویان که از سال 88 و به‌طور متمادی در رقابت‌های کشتی آزاد کسب مقام کرده است، درباره دلایل موفقیتش افزود: در درجه نخست توکل به خدا و کمک و حمایت خانواده خوبم همواره مرا برای رسیدن به قهرمانی یاری رسانده و به‌طور کلی تمرینات فشرده روزانه 4 ساعت پیوسته و فعالیت مداوم در رشته پرورش اندام از دلایل موفقیتم بوده است.


وی درباره برنامه آتی خود گفت: هدفم همواره در زندگی این است که یک شهروند و یک ایرانی لایق باشم و در کنار آن تلاش می‌کنم یک پهلوان واقعی و مربی قابلی شوم و مدال‌های خوش‌رنگی برای کشورم به ارمغان آورم.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته