دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1397 - 11:57

برگزاری مراسم سالگرد تختی با حضور مردم، پیشکسوتان و مسئولان

مراسم بزرگداشت غلامرضا تختی با حضور مسئولان ورزش در ابن بأبويه شهرری در حال برگزاری است.
کد خبر : 350336
57412910.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مراسم بزرگداشت سال‌مرگ جهان پهلوان تختی با حضور سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک‌، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و مازیار ناظمی مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان‌‌، رضا گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان تهران و جمع کثیری‌ از علاقمندان و پیشکسوتان ورزش در ابن بابویه شهر ری آغاز شد.


ابن بأبويه حال و هواي خاصي دارد. امروز پنجاه و يكمين سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی است . حضور پرشكوه مردم باز هم بيانگر ارزش والای جوانمردی و معرفت در عرصه ورزش است .


مردم از طيف‌ها و سنين مختلف در اين مراسم حضور پيدا كردند‌. از جامعه دانشگاهی تا كسبه و بازاريان و قهرمانان و پيشكسوتان حضور شكوهمندی را در ابن بأبويه به منصه ظهور رساندند .تصاوير جهان پهلوان در حاشيه مراسم به نمايش درآمد است .


برخي از دوستداران ورزش بصورت خودجوش آلبوم‌های شخصی خود را كه با تصاوير مختلف آقاتختی مزين شده برای ديد عموم به ابن بأبويه آورده‌اند. برخي از دوستداران تختی هم بريده‌های روزنامه های مربوط به جهان پهلوان را گرد آوری كرده بودند كه با استقبال مردم همراه بود. غرفه‌ای برپاشده بود و مرشد زورخانه با زنگ و ضرب زورخانه كه آقا تختی قرابت نزديكی با آن داشت‌، از دوستداران تختی پذيرايی می‌كرد. نقاشی خوش ذوق با صبر و حوصله نقاشی جهان پهلوان را به مردم هديه می‌‌دهد .


در سويی ديگر  مردم علاقمند به تختی با ديدن پيشكسوتان كشتي بهترين فرصت را برای همكلامی با آنها پيدا كردند و به مرور خاطرات جهان پهلوان پرداختند.در حاشيه مراسم پيوند نيازمندان و اهالی ورزش هم در نوع خود جالب توجه بود . برخی از مردم و مسئولين با  بهره‌گيری از آموزه های دينی و اخلاقی از آنها دستگيری كردند. پوسترهای جهان پهلوان تختی كه با يادداشت‌های جلال احمد نشر پيدا كرده بود در اختيار تمام حاضران قرار گرفت.


حضور عكاسان رسانه‌های مختلف هم در اين مراسم جالب توجه بود نمايندگان شبكه های مختلف رسانه ملی نيز با حضور خود اين مراسم را پوشش دادند.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

برچسب ها: غلامرضا تختی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته