دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون امور مجلس دانشگاه آزاد:

فضای دانشگاه آزاد اسلامی با 5 کشور کوچک جهان برابری می‌کند

معاون امور حقوقی و مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مساحت حدود 20 میلیون متر مربعی این دانشگاه با 5 کشور کوچک جهان برابری می‌کند.
کد خبر : 350004
_MG_8978.JPG

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، علیرضا منادی در شانزدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: هر یک از ما وظیفه داریم در هر جایگاهی که قرار داریم، عزت، بزرگی و پرچم پر افتخار دانشگاه آزاد اسلامی را که به همت امام راحل، مقام معظم رهبری و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برافراشته شده و به‌عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان شناخته می‌شود را همواره در اهتزاز نگه داریم و از این سرمایه با ارزش به‌درستی محافظت کنیم.


وی خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که بعد از 35 سال حدود 6 میلیون نفر از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند که اگر از این تعداد حدود 10 درصد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر می‌کردند، قریب به 600 هزار نفر مجبور به مهاجرت می‌شدند و همین عامل باعث می‌شد تا ارز و سرمایه ملی کلانی از کشور خارج شود.


جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی


منادی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی بزرگ و وسیع است و اگر بخواهیم وسعت دانشگاه آزاد اسلامی را بسنجیم می‌توانیم بگوییم که در مجموع با مساحت حدود 20 میلیون متر مربع به اندازه 5 کشور کوچک جهان برابری می‌کند.


نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت امنای استان خراسان شمالی تصریح کرد: براساس آخرین به‌روزرسانی پایگاه استنادی ESI که از مهم‌ترین شاخص‌های رتبه‌بندی پایگاه اطلاعاتی محسوب می‌شود، دانشگاه آزاد اسلامی رتبه 109 جهان را به خود اختصاص داده است.


وی اظهار کرد: از نظر کمی دانشگاه آزاد اسلامی به‌ معنای واقعی دانشگاه مردمی و بهره‌ور است؛ بنابراین باید همگی تمام مساعی خویش را به‌کار گیریم تا این دانشگاه به سرمنزل مقصود که همان اوج کیفیت آموزشی و علمی است، برسد.


منادی افزود: اکنون دانشگاه‌های کشور با چالش کاهش دانشجو مواجه هستند که بخشی از این کاهش دانشجو نیز متوجه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز هست؛ بنابراین برون‌رفت از این چالش نیاز به برنامه‌ریزی و همت همه مسئولان، استادان و کارکنان دارد.


جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی


در این جلسه رجبعلی وثوقی‌مطلق رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی به ارائه گزارشی در مورد وضعیت واحدهای استان از لحاظ درآمد، هزینه‌ها، تعداد دانشجویان و ... پرداخت.


در شانزدهمین جلسه هیئت امنای استان خراسان شمالی حسابرسی سال 95 این استان مورد بحث و بررسی اعضای قرار گرفت.


انتهای پیام/4062/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته