دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
منادی مطرح کرد؛

سهم مؤثر دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه بخش عظیمی از بار آموزش عالی را بر عهده دارد  و سهم مؤثری در ارتقای جایگاه بین‌المللی کشورمان داشته است.
کد خبر : 349928
image_2019_1_5-20_35_34_186_evO.jpg

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری آنا از بیرجند، علیرضا منادی روز گذشته در شانزدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی که به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشت، با اشاره به برند جهانی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه مردمی و اجتماعی است که بخش عظیمی از بار آموزش عالی ایران اسلامی را بر عهده دارد  و سهم بسیار مؤثری در ارتقای جایگاه بین‌المللی کشورمان داشته است.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با کمک مالی پربرکت و دعای خیر امام خمینی(ره) شکل گرفت، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) فرمودند که همه جای ایران را باید مدرسه درست کنیم و امروز شاهد هستیم که دانشگاه ازاد اسلامی در سراسر کشورمان و حتی خارج شعبه دارد و تاکنون 6 میلیون دانش‌آموخته داشته است.


معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور بیش از یک میلیون و 700 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مساحت 20 میلیون متر مربعی فضای آموزشی این دانشگاه نیز از  مساحت پنج کشور کوچک جهان بیشتر است.


منادی با اشاره با اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی به مجموعه‌ای پویا و پیشرو در امر آموزش عالی تبدیل شده است، حضور نخبگان و فرهیختگان استان خراسان جنوبی در هیئت‌امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار مغتنم برشمرد و متذکر شد: چون هیئت امنای استانی با ترکیبی از نخبگان و فرهیختگان هر منطقه است می‌تواند در توسعه و اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی استان بسیار مؤثر باشد.


فرهاد فلاحتی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با قدردانی از حضور دکتر منادی در جلسه هیئت امنا گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر توسعه و ترقی به خوبی به پیش می‌رود و این مسئله جای تقدیر و تشکر دارد.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی تابعی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شرایط ارزشمندی با حضور دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی برای توسعه و اعتلای دانشگاه فراهم شده است، توضیح داد: قطعاً  دراین شرایط شاهد تحول بنیادین در حوزه تمدن‌سازی اسلامی خواهیم بود.


به گزارش آنا، در ابتدای این جلسه سید حسن هاشمی دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن معرفی برخی شاخص‌ها و توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی به ویژه در جذب دانشجوی خارجی به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده پرداخت.


حبیب‌الله نخعی رئیس دبیرخانه هیئت امنای استان خراسان جنوبی و رؤسای واحدهای دانشگاهی استان خراسان جنوبی  نیز موضوعات مورد نظر دستور کار هیئت امنا  را مطرح کردند و تصمیمات لازم توسط اعضا اتخاذ شد.


انتهای پیام/4078/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته