دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1397 - 15:21
یک مسئول جمعیت هلال احمر:

سربازان همیاران جدید هلال احمر می‌شوند

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گفت: سربازان همیاران جدید هلال احمر می‌شوند.
کد خبر : 349803
139706121157008515242754.jpg

احمد سلطانی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: هلال‌احمر تشکلی مردم‌نهاد است که عمده فعالیتش با همکاری داوطلبان به انجام می‌رسد. در واقع هلال احمر در حوزه حوادث و سوانح همراه دولت است و اصل کلی در تمام دنیا این است که سازمان‌های مردم‌نهاد به دولت‌ها کمک می‌کنند تا میزان خسارت‌های ناشی از سوانح کاهش يابد.
سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر در ادامه خاطرنشان کرد:‌ در حوزه آموزش پیشگیری و مقابله با سوانح در هلال‌احمر کارهای زیادی انجام‌شده است. تدوین طرح جامع آموزش همگانی و تبیین نقش سازمان‌های دخیل در این حوزه با محوریت هلال‌احمر صورت می‌گیرد اما این به این معنا نیست که تمام کار به عهده ماست بلکه به‌عنوان مسئول و هماهنگ‌کننده این آموزش‌ها از ظرفیت تمام دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم و در واقع مدیریت هماهنگی و هدایت برنامه‌ها با ماست.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های زیادی در حوزه آموزش از سوی هلال‌احمر صورت می‌گیرد، تصریح کرد: انجام برنامه‌های آموزشی حضوری، ارسال پیام‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های آشنایی با مخاطرات از جمله برنامه‌هایی است که برای آگاهی‌بخشی انجام می‌گیرد.
این مقام مسئول در خصوص همکاری رسانه‌های جمعی با جمعیت هلال‌احمر در خصوص بحث آموزش گفت: همکاری‌های رسانه‌های جمعی در بحث آموزش بسیار مهم و اثرگذار است و رسانه‌ها خصوصاً صداوسیما می‌توانند نقش تأثیرگذاری را ایفا کنند. در این میان نقش سازمان‌هایی مانند ارشاد، سازمان تبلیغات، صداوسیما و مجلات و مطبوعات بسیار اهمیت دارد و می‌تواند از میزان آسیب حوادث در جامعه بکاهد.
سلطانی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ آموزش‌وپرورش در این زمینه با ما همکاری خوبی داشته و در حال حاضر دانش‌آموزان سال هشتم در قالب طرح دادرس آموزشهای لازم برای آمادگی در روزهای سخت را فرا می‌گیرند. ورود بحث‌های آموزشی به کتاب‌های درسی نیز ازجمله اتفاقات خوبی بود که در این حوزه رقم خورد.
سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت در ادامه اضافه کرد: پروژه مهم ديگر همراهی با نیروهای مسلح است که بسیار پای‌کار هستند و مقررشده سالیانه ۴۰۰ هزار سرباز در دوران سربازی دوره‌های آشنایی با مخاطرات را سپری ‌کنند تا ضمن انتقال مباحث به خانواده خود، امکان همکاری بعد از خدمت با ما را داشته باشند.اگر رسانه‌ها و صداوسیما نیز در این حوزه به ما کمک بیشتری کنند، اثرات آن را در جامعه بیشتر می‌بینیم.
انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته