دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1397 - 09:25
فتحی خبر داد:

امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در ۴۸ ساعت گذشته/ اسکان ۸۷۰ نفر

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: در 48 ساعت گذشته و بر اثر بارش باران و برف شدید در بیشتر مناطق کشور به بیش از 5 هزار نفر امدادرسانی شد.
کد خبر : 349647
139511072228177999808834.jpg

شاهین فتحی در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره امدادرسانی به هموطنان گرفتار در برف و کولاک گفت: درحال حاضر استان‌های لرستان، مازندران، مرکزی، کردستان، قم، گیلان، قزوین، سمنان، زنجان، خراسان شمالی، فارس، البرز، تهران، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌غربی در ۴۸ ساعت گذشته متأثر از بارش سنگین برف و کولاک شده و امدادگران ما با تمام توان خود در پی حل مشکلات مردم در استان‌های ذکر شده بودند و خدمت‌رسانی همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به امدادرسانی به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از هموطنان در مدت یادشده، ادامه داد: در این مدت ۷۶۰ عملیات برای رهاسازی خودروها صورت گرفته و ۱۴۵ نفر نیز اسکان اضطراری شدند؛ همچنین در این مدت آبگرفتگی را در استان‌های تهران، سمنان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری شاهد بودیم که در این زمینه نیز اقدامات خوب و مناسبی صورت گرفت و از طرفی امدادرسانی ما به مناطق روستایی و عشایرنشین نیز در این مدت انجام شد و ۷۲۵ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل در استان خوزستان گفت: در ۴۸ ساعت گذشته به بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در این استان خدمات ارائه شده است.
فتحی با بیان اینکه تعداد زیادی پتو، مواد غذایی، آب معدنی و نایلون بین حادثه‌دیدگان توزیع شد، تصریح کرد: امدادرسانی به مناطق متأثر از بارش برف و باران در استان‌های مختلف همچنان ادامه دارد.
وی در پایان گفت: با توجه به بارش‌های بعضاً سنگین در فصل زمستان به هموطنان توصیه می‌کنیم در صورت سفر به استان‌های کوهستانی حتماً وسایل گرمایشی همراه داشته باشند و در این ایام بیشتر از گذشته با راهداری و نیروهای امدادی همکاری کنند.
انتهای پیام/4110/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته