دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1397 - 07:35
افول یک آزمون بزرگ؛

غول کنکور در مسیر سرنگونی قرار گرفت/ اولین فراخوان پذیرش از بهمن‌

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان پذیرش در رشته‌های باآزمون و بدون آزمون کنکور سراسری از هم جدا شد و اولین فراخوان پذیرش در بهمن‌ماه خواهد بود.
کد خبر : 349631

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سرانجام در کنکور سال ۹۸ رشته‌های باآزمون و بدون آزمون از یکدیگر تفکیک شدند و سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در بهمن‌ماه اولین پذیرش دانشجو بدون کنکور انجام می‌شود. 


براین اساس دیگر نیازی نیست که همه‌ پشت‌کنکوری‌ها در آزمون سراسری شرکت کنند. آنهایی که تصمیم می‌گیرند در رشته‌های بدون‌آزمون ادامه تحصیل بدهند، صرفاً براساس معدل سه سال آخر تحصیلی پذیرش می‌شوند. آنهایی که علاقه به رقابت تنگاتنگ در کنکور را دارند، همچنان می‌توانند آزمون بدهند.


کسانی‌که قصد ورود به رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها را دارند می‌توانند از هم‌اکنون دست از درس‌خواندن برای کنکور بکشند و منتظر اعلام فراخوان پذیرش دانشجو در بهمن‌ماه ۹۷ باشند. شرایط شرکت در این فراخوان ۲۵ دی‌ماه یعنی هفته آینده از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.


 البته سازمان سنجش وعده داده که فراخوان پذیرش دیگری در مهرماه ۹۸ درنظر گرفته که شرایط آن را در بهمن‌ماه امسال منتشر می‌کند. 


داوطلبان متقاضی این رشته‌ها می‌توانند در موعد مقرر با به‌همراه داشتن مدارک مورد نیاز به دانشگاه‌های مورد نظر خود که در اطلاعیه سازمان سنجش خواهد آمد، مراجعه کنند. 


زمان ثبت‌نام در فراخوان بهمن‌ماه از ۲۹ دی‌ماه تا ششم بهمن‌ماه است.


در پذیرش براساس سوابق تحصیلی، سهمیه‌های کنکور سراسری پابرجاست و دانشگاه‌ها به‌صورت مشروط از داوطلبان ثبت‌نام به‌عمل می‌آورند.


داوطلبان در نهایت فقط می‌توانند در یکی از رشته‌های موافقت‌شده ادامه تحصیل دهند. 


پذيرش در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی نیز مانند سایر دانشگاه‌هاست و اطلاعیه‌های پذیرش بهمن‌ماه ۹۷ و مهر ماه ۹۸ از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود.


انتهای پیام/4107/4040/خ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
۰
اگه کنکور حذف بشه جذب دانشجو بر چه اساسی است ؟
اگه بر اساس معدل باشه به نظر شما آیا مناطق محروم توانایی رقابت با مناطق برخوردار رو دارند ؟ آیا به نمیشه به راحتی نمیشه معدل رو به راحتی تغییر داد ؟
فرض کنید کنکور حذف شده دو نفربرای دارای معدل یکسان برای پذیرش دانشگاه تهران یکی از بلوچستان و دیگری آقازاده باشه به نظر کدام پذیرش میشه ؟
هلدینگ شایسته