دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1397 - 12:28
شورای صنفی دانشگاه‌های پزشکی:

هم‌نوایی با مؤسسات کنکور ضربه‌ مهلکی به عدالت آموزشی است

شورای مرکزی صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، طی نامه‌ای از اقدام وزیر آموزش‌و‌پرورش در جهت مقابله با مؤسسات کنکوری حمایت کردند.
کد خبر : 348595
images.jpg

 به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شورای مرکزی صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، طی نامه‌ای از اقدام وزیر آموزش‌و‌پرورش در جهت مقابله با مؤسسات کنکوری حمایت کرد.


در بخش اول این نامه آمده است: تعلیم و تربیت اساس و زیربنای توسعه و پیشرفت هر ملتی است. چرخاندن چرخ‌های اقتصادی، علمی‌، پزشکی و... هرجامعه‌ای وظیفه نیروی متخصص و تربیت‌یافته‌ای است که خروجی سیستم آموزشی آن کشور است. بی‌شک بهبود کیفیت آموزشی و سالم‌سازی فضای آن از هرگونه عوامل حاشیه‌ای و استرس‌زا، هم درسطح مدارس و هم مراکز آموزش عالی می‌تواند به‌عنوان قدمی مهم در مسیر تعالی و ترقی ملت و کشورمان باشد.


در نامه‌ی فعالان شورای صنفی دانشجویی خطاب به وزیر آموزش‌وپرورش آمده است: یکی از معضلات اساسی که از دیرباز نقطه‌ضعفی در سیستم و روند آموزشی ایران عزیزمان به‌حساب می‌آید، کنکور سراسری و ورود به دانشگاه‌های کشور است که متأسفانه چند سالی است با شدت بیشتر از گذشته با جولان مؤسسات سودجو، آرامش و آسایش روانی را از دانش آموزان گرفته و تبدیل به گردنه‌ای مخوف جهت اخاذی مبالغ هنگفت از خانواده‌هایی چه‌بسا بی‌بضاعت گشته که نگران آینده فرزند خود هستند که این مشکل به‌مراتب درگروه آزمایشی تجربی، با نشان دادن سرابی به اسم دانشگاه علوم پزشکی وخیم‌تر است.


در پایان این نامه با اشاره به رسوخ منابع قدرت و ثروت به‌اصطلاح مافیای کنکور در بدنه دولتی و استفاده از امکانات دولتی جهت تبلیغ و گسترش فعالیت‌های خود آمده است: سکوت مسئولان ذی‌ربط و عدم انجام اقدامات عملی جهت جلوگیری از  ضربه‌های مهلک آنان بر پیکره نظام آموزشی و به‌نوعی هم‌گامی و هم‌نوایی با آن‌ها، سبب خدشه‌دار شدن شعار عدالت آموزشی شده که از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است. شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسرکشور به‌عنوان تنها نماینده قانونی دانشجویان نخبه‌ای که همگی به‌نوعی زخم‌خوردگان فضای استرس‌زای ناشی از فعالیت این مؤسسات هستند، با اعلام حمایت از اقدامات شجاعانه شما در جهت مقابله با این مافیا، ثبات قدمتان در این مسیر را به‌دور از هرگونه حاشیه‌سازی سیاسی و با اخلاص تمام خواستار است.


انتهای پیام/4108/ 4107/خ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته