دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1397 - 06:00
جاذبه‌های گردشگری ایران؛

قطره‌های آرامش‌بخش ‌آب در جنگل‌های رضوان‌شهر

آبشار ویسادار در رضوان‌شهر یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شمال ایران است که فضای اطراف آن خاطره خوبی برای هر بیننده به همراه دارد.
کد خبر : 349606
visadar-waterfall0.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه  سفر و گردشگری گروه  اجتماعی خبرگزاری آنا، بی‌دلیل نیست که وقتی بحث سفر و گردشگری به میان می‌آید بسیاری از افراد شمال ایران را برای سفر انتخاب می‌کنند، زیرا جاذبه‌های طبیعی این خطه از کشور آن‌قدر زیاد و شگفت‌انگیز است که چشم از دیدن آن سیر نمی‌شود.


آبشار ویسادار در رضوان‌شهر یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شمال ایران به‌حساب می‌آید. فضای اطراف آبشار و جاده دیدنی تا رسیدن به این آبشار یک سفر خاطره‌انگیز را برای هر بیننده‌ای رقم می‌زند.


جاده این آبشار بسیار زیباست؛ هر دو سوی جاده با درختان سر به فلک کشیده احاطه‌ شده و هر چه که بیشتر در آن پیش می‌رویم تصاویر روح‌نوازتری به چشم می‌خورد.


این آبشار ارتفاعی بیش از 15 متر دارد و از فراز ساختاری سنگی شکل به شکل نیم‌دایره به پایین می‌ریزد. مسیر ریزش آبشار به‌صورت لایه‌لایه شکل‌گرفته و در طی صدها سال به شکل امروزی درآمده است. این آب پس از سقوط در حوضچه‌ای می‌ریزد که توسط همین دیواره‌ها احاطه‌شده و همچون دنیایی متفاوت به نظر می‌رسد.


باید گفت آبشار ویسادار یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعت ایران به شمار می‌رود. کمی پایین‌تر از آبشار درختان سر به فلک کشیده‌ای قرار دارند که ریشه‌هایشان به شکلی خاص درهم‌ تنیده و از خاک بیرون آمده و تصاویری زیبا و وهم‌انگیز را ایجاد کرده است.


حضور این درختان، صدای ریزش آب و جلوهٔ خاص آبشار موقعیتی منحصربه‌فرد را به این طبیعت بخشیده است تا لحظاتی خوش را برای هر گردشگری ایجاد کند.


بر روی ویسادار پلی فلزی قرار گرفته که دیدن آبشار از روی آن جذابیت آن را صدچندان می‌کند. اگر به این منطقه زیبا سفر کردید دیدن این آبشار را از روی پل از دست ندهید.


می‌توانید بر روی این پل بایستید و از دیدن سقوط قطرات آب در آرامش جنگل لذت ببرید.


این آبشار در ارتفاع پایین‌تری از زمین اطرافش قرار دارد و اگر می‌خواهید آن را از بالا رصد کنید پله‌های صخره‌ای می‌تواند شمارا تا بالا هدایت کند.


اما این را هم بدانید که محیط جنگلی اطراف آبشار ویسادار فضاهای مسطحی دارد که می‌توانید به همراه خانواده، ساعتی در آنجا بمانید و از زیبایی طبیعت لذت ببرید.


در تمام مسیری که برای رسیدن به آبشار طی می‌کنید کندوهای عسلی را می‌بینید که برای فروش عرضه‌ شده‌اند. این عسل‌های طبیعی تولیدشده در این منطقه شهرت خاصی دارند و بسیاری را برای خرید این ماده طبیعی به این منطقه و آبشار ویسادار می‌کشاند.


اگر دوست دارید به این منطقه سفر کنید، فروردین، اردیبهشت، خرداد، شهریور و اوایل مهر بهترین زمان سفر به این منطقه به‌شمار می‌آید زیرا زمستان‌ها به دلیل بارش برف زیاد در این منطقه باوجود زیبایی‌های چشمگیر تردد مشکل بوده و برای سفر مناسب نیست.


اگر می‌خواهید به این محدوده سفر کنید باید به رشت بروید و از آنجا وارد جاده آستارا شوید. بعدازآنکه به رضوان‌شهر رسیدید باید از آنجا نیز گذر کرده و به پره‌سر رفته و از آنجا تابلوها را دنبال کنید تا به این آبشار رؤیایی برسید.


اما این نکته را هم به یاد داشته باشید که کمی از جاده به سمت آبشار را که طی کنید آنتن تلفن همراه شما قطع می‌شود و دردسرهایی برایتان به‌وجود می‌آورد. پس اگر می‌خواهید به آبشار بروید قبل از ورود به جاده تماس‌هایتان را بگیرید و بعد پا به این جاده پرپیچ‌وخم بگذارید.


یک توصیه هم به کوهنوردانی داریم که قصد صعود به قله سبلان دارند. اگر قصد دارید از مشکین‌شهر به این قله صعود کنید می‌توانید یک انحراف کوتاه داشته باشید و در کمتر از دو ساعت به آبشار برسید و بعد از دیدن زیبایی‌های آن دوباره راه خود را برای صعود به کوه ادامه دهید.


 


انتهای پیام/4087/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته