دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صمدی‌نیا در گفتگو با آنا:

«جشنواره فرهنگی هنری چهل» فرصتی برای ارائه دستاورد‌های انقلاب است

فرمانده بسیج هنرمندان تهران گفت: جشنواره فرهنگی هنری چهل، فرصتی مغتنم برای ارائه دستاورد‌های چهل ساله انقلاب به زبان هنر است.
کد خبر : 349443
BQ4K3564.jpg

شهرام صمدی‌نیا در گفتگو با خبرنگار حوزه هنر‌های تجسمی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره برگزاری «جشنواره فرهنگی و هنری چهل» گفت: بسیج هنرمندان تهران بزرگ با همکاری حوزه مقاومت بسیج ناحیه کمیل، در آستانه برگزاری جشن‌های چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، جشنواره فرهنگی و هنری چهل را برنامه‌ریزی کرده است. 


فرمانده بسیج هنرمندان تهران بزرگ بیان کرد: جشنواره فرهنگی و هنری چهل، تمام رشته‌های هنری به‌ جز تئاتر را شامل می‌شود. جشنواره «تئاتر یاران محراب» هم به‌ صورت مجزا آثار هنرمندان و فعالان عرصه هنر نمایش را دریافت می‌کند و بعد از بررسی و داوری، آثار برتر معرفی می‌شوند.


وی بیان کرد: ساختار بسیج هنرمندان تهران بزرگ در 10 انجمن، تمام رشته‌های هنری را شامل می‌شود. دفتر بسیج هنرمندان طی فراخوانی تمام هنرمندان استان تهران را برای عضویت در بسیج دعوت کرده و این دعوت با استقبال خوبی از سوی هنرمندان روبرو شده است. رویکرد بسیج هنرمندان در سال 1397 رویکردی آموزش‌محور خواهد بود.


صمدی‌نیا اظهار کرد: بسیج هنرمندان برای ورود به بخش نظارت بر محتوای آثار هنری، برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد و با پیگیری این سیاست به‌ دنبال ارائه آثار هنری منطبق بر شئون اسلامی است. بعضاََ کار‌های هنری را نظاره‌گر هستیم که با شئون اسلامی منافات دارد و به اشاعه منکر می‌پردازند، بسیج هنرمندان تهران بزرگ در صورت رؤیت این موارد روشنگری کرده و در صدد اصلاح آن بر خواهد آمد.


وی در توضیح بیشتر گفت: نظارت بر محتوای آثار هنری را بیشتر در حوزه هنر‌های تجسمی و گالری‌های خصوصی احساس می‌کنیم و بسیج هنرمندان در خصوص اشاعه منکر در غالب آثار هنری با امر به معروف و نهی از منکر در صدد اصلاح بر‌می‌آید. 


فرمانده بسیج هنرمندان تهران بزرگ ضمن دعوت از تمام فعالان هنری برای شرکت در جشنواره فرهنگی و هنری چهل و جشنواره تئاتر یاران محراب، آمادگی بسیج هنرمندان را برای پذیرش اهالی هنر در این نهاد اعلام کرد.


انتهای پیام/4104/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته