دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1397 - 11:47

دعوت رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از دستگاه‌ها برای خرید آثار هنری

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و بخش خصوصی خواست برای رونق اقتصاد هنر، تعدادی از آثار جشنواره هنرهای تجسمی را خریداری کنند.
کد خبر : 348583
201810105742364342.jpg

به گزارش  خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی با اشاره به جلسه روز گذشته کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در این جلسه که با موضوع یازدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی و با حضور حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم حقیقی رئیس شورای مرکزی خانه هنرمندان ایران و دبیر جشنواره، حسینی مدیرکل امور مجلس و مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی برگزار شد، گزارشی از سابقه برگزاری این جشنواره ارائه و عنوان شد که چند سالی این رویداد هنری با اقبال هنرمندان مواجه نمی‌شد، ولی با تدابیر اندیشیده‌ شده و تعامل با اصحاب هنر در این عرصه، در سال جاری جشنواره خوبی پیش‌بینی شده که هنرمندان نیز استقبال خوبی از آن به عمل آورده‌اند.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس این گزارش تاکنون 5761 نفر با 13 هزار و 792 اثر در این جشنواره در رشته‌های مختلف عکاسی، نقاشی، تصویرسازی، خوشنویسی، گرافیک، هنرهای جدید در سه شاخه ویدئو، چیدمان، پرفورمنس، کارتون، کاریکاتور و نگارگری اعلام حضور و مشارکت کردند که نسبت به سال گذشته 10 برابر شده است.


رئیس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه این جشنواره به مدت 40 روز از 11 بهمن شروع خواهد شد از مسئولان و مردم خواست در برنامه‌هایی که به این مناسبت برپا می‌شود، مشارکت کنند و تصریح کرد: هنرهای تجسمی هنرهای فاخری هستند و خوب است مسئولان و اصحاب فرهنگ، هنر و عموم مردم از هنرمندان این رشته‌های هنری حمایت کنند.


وی با اشاره به داوری آثار جشنواره توسط 63 نفر از هنرمندان در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی، ادامه داد: از نهادها، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی می‌خواهم برای رونق اقتصاد هنر که در جهت رونق اقتصاد کشور است، تعدادی از این آثار را خریداری کنند.


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین از سازمان میراث فرهنگی خواست به نوعی تلفیق این قبیل برنامه‌ها با مقاصد گردشگری را در دستور کار قرار دهد و از اعلام آمادگی دبیرخانه جشنواره برای این همکاری خبر داد.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته