دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1397 - 09:26
یک مسئول وزارت بهداشت:

چرخه مراقبت و درمان زنان باردار سیستان‌وبلوچستانی ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: چرخه مراقبت، بیماریابی، انتقال و درمان برای حفظ جان مادران باردار پرخطر سیستان‌وبلوچستانی ادامه دارد.
کد خبر : 349389

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وبدا، سیدمحمد هاشمی شهری گفت: فعالیت مشترک واحدهای بهداشتی و درمانی برای شناسایی، ارائه خدمات مراقبتی، بیماریابی، انتقال و درمان مادران باردار پرخطر به‌صورت شبانه‌روزی استمرار دارد و این فعالیت‌های ارزشمند، جان بسیاری از مادران باردار که حاملگی‌های پرخطر دارند را حفظ کرده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: همه‌روزه حجم وسیعی از فعالیت‌های بهداشتی و مراقبتی در مناطق سیاری، عشایری، روستایی و حاشیه شهر انجام می‌شود و مادران باردار پرخطری که سلامت آنها نیازمند ارائه خدمات درمانی تخصصی است، شناسایی و به مراکز بیمارستانی معرفی می‌شوند.


به گفته وی، در آخرین مورد از نجات جان مادر باردار یکی از بیماران شناسایی‌شده توسط بهورز منطقه ریگ ملک در ساعت 9:15، روز 10 دی ماه به بیمارستان تازه تأسیس دارالشفای میرجاوه اعزام شده و با حضور متخصص زنان و زایمان در این بیمارستان، اقدامات تشخیصی و معاینات تخصصی انجام و با انجام عمل جراحی سزارین اورژانسی، نوزاد در هفته 35 بارداری متولد و از مرگ حتمی مادر جلوگیری شد.


هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر 11 پزشک متخصص در بیمارستان دارالشفای میرجاوه مشغول ارائه خدمات به بیماران هستند و افتخار می‌کنیم که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امکان انجام چنین اعمال جراحی را در شرقی‌ترین نقطه مرزی کشور فراهم آورده‌ایم، گفت: با وجود همه اقداماتی که درخصوص تأمین زیرساخت‌های بهداشت و درمان صورت می‌گیرد، حفظ سلامت مردم وابستگی زیادی به مشارکت جمعی، افزایش سواد سلامت و تقویت اعتماد متقابل میان کادر بهداشت و درمان با مردم دارد.


انتهای پیام/4076/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته