دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1397 - 10:56
معاون دادگستری استان زنجان:

بدون همراهی اعضای خانواده درمان فرد معتاد امکان‌پذیر نیست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان گفت: نقش خانواده در پیشگیری از ابتلا، تشخیص و جلوگیری از احتمال عود مصرف مواد مخدر بسیار مهم است.
کد خبر : 348553
مشارکت-خانواده-در-پیشگیری-از-بازگشت-به-اعتیاد.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زنجان، محمدتقی فتحی صبح امروز در جشن توانمندسازی و پاکی معتادان بهبودیافته و تجلیل از خانواده‌ بهبودیافتگان در محل کلینیک درمان اعتیاد رجاء اظهار کرد: در این مراسم بهبودیافتگان، تولد دوباره و رهایی از دام اعتیاد را در حالی جشن گرفتند که اکنون می‌توانند با ترک کامل، سه بار در هفته در این کلینیک جمع شوند تا با كمك هم پاكی خود را حفظ كنند.


به گفته معاون دادگستری استان زنجان، نجات یک فرد معتاد، نجات جامعه است و جوامع باید این واقعیت را بپذیرند که معتاد، یک بیمار است و نیاز به  کمک و درمان دارد. 


فتحی با تأکید بر حرکت کردن جامعه بر روی مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: در بسیاری از مراکز و کلینیک‌های ترک اعتیادف سوگیری‌های مالی بر اهداف درمانی غالب است و توجهی به اهمیت نقش خانواده‌ها در درمان اعتیاد ندارند؛ چراکه بدون همراهی اعضای خانواده، درمان فرد معتاد امکان‌پذیر نیست.


معاون دادگستری استان زنجان با تأکید بر فرهنگ فاصله گرفتن از مصرف مواد مخدر در جامعه، نقش نهادها و ارگان‌های فرهنگی را مهم دانست و گفت: در این راستا، خانواده می‌تواند نقش مهمی را در همسو شدن با سیاست‌های جامعه  ایفا کند. 


انتهای پیام/4103/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته