دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1397 - 14:04
احمدی مطرح کرد:

صادرات 37 هزار تن شمش روی در زنجان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: در 9 ماه گذشته امسال 37 هزار تن شمش روی توسط واحدهای مستقر در شهرک صنعتی روی زنجان صادر شده است.
کد خبر : 348311

ایرج احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در زنجان درباره صادرات شمش از استان زنجان اظهار کرد: در 9 ماه گذشته 37 هزار تن شمش روی توسط واحدهای مستقر در شهرک صنعتی زنجان صادر شده که این میزان صادرات ارزشی بالغ بر 110 میلیون دلار داشته است.


وی، زنجان را قطب تولید روی کشور دانست و گفت: نخستین مقصد صادرات این محصول کشور ترکیه و بعد از آن چین است.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان افزود: اکنون مشکل عمده واحدهای تولید روی، پایین آمدن عیار خاک معدن انگوران است که واحدهای تولیدی برای جبران این نقیصه اقدام به واردات خاک از کشور ترکیه می‌کنند.


احمدی اضافه کرد: کم شدن عیار خاک موجب مصرف بیش از حد متعارف اسید در پروسه تولید شده و این امر باعث بالارفتن هزینه تمام شده می‌شود.


وی اظهار کرد: اکنون روزانه 550 تن اسید توسط پنج واحد تولید و تأمین می‌شود در صورتی که مصرف روزانه واحدهای تولید روی در استان حدود 820 تن در روز است که برای جبران این کمبود، هفت فقره قرارداد واگذاری زمین برای احداث واحدهای تولید اسید در شهرک صنعتی نوآوران منعقد شده که در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهند رسید.


انتهای پیام/4121/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته