دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1397 - 14:32
در جلسه امروز شورای شهر؛

پیشنهاد اصلاح کلیات طرح کاهش سطوح سازمانی شهرداری تصویب شد

پیشنهاد اصلاح کلیات طرح کاهش سطوح سازمانی شهرداری در جلسه امروز شورای شهر تهران تصویب شد.
کد خبر : 348304
17773021_303.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران جزئیات طرح ادغام و کاهش معاونت‌های شهرداری از 9 به 6 سطح و حذف پست قائم مقام و مشاور بررسی شد.


در این جلسه مجید فراهانی طی پیشنهادی مبنی بر اصلاح بند یک و 2 طرح مذکور که در آن کلیه پست‌های مورد نظر در زمان انجام اقدامات مرتبط تهیه شده بود را مطرح کرد.


این پیشنهاد در خصوص ارائه گزارش ارزیابی به منظور تجدیدنظر در نظام تقسیم کار و ارائه طراحی ساختار سازمانی جدید با هدف کاهش معاونت های موجود در ستاد و سطح و با هدف چابک‌سازی ساختار ارائه شد.


حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در موافقت با پیشنهاد مذکور گفت: قانون به ما اجازه می‌دهد که اگر شهرداری در خصوص تعداد معاونان لایحه‌ای دارد آن را تأیید یا رد کنیم و ما نباید در این رابطه عددی تعیین کنیم.


مرتضی الویری عضو دیگر شورای شهر هم در ادامه افزود: اگر قرار است جراحی در ساختار شهرداری انجام دهیم باید به ساختارهای جهانی توجه کنیم و عدد 6 برای کاهش معاونت‌ها، قابل کاهش تا 5 طرح نیز است.


همچنین ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر نیز به‌عنوان موافق این طرح گفت:‌ ما از اول انقلاب درگیر ادغام‌ها و جداسازی‌ها در وزارتخانه‌ها و سایر نهادها بوده‌ایم و باید ساختار پالایش و مورد تأیید قرار گیرد.


حسن رسولی در اعتراض به پیشنهادی که کلیات آن در جلسه قبل مطرح شده بود اظهار کرد: ما ماه‌ها روی این طرح کار کرده ایم و این پیشنهاد در واقع کلیاتی که تصویب کرده‌ایم را مخدوش می‌کند.


محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به رسولی گفت: کلیات این طرح به صورت مرزی رأی آورد و طراحان این پیشنهاد می‌خواهند نظرات خود را با این روش به کرسی بنشانند و من راهی جز این نمی‌بینم که در خصوص این پیشنهاد رأی‌گیری کنیم.


پیشنهاد مجید فراهانی با 11 رأی موافق و 10 مخالف به تصویب رسید.


انتهای پیام/ ۴۱۰۵/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته