دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1394 - 15:10
عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی(ع) در ضیافت اندیشه واحد همدان:

علم اگر محدود به محفوظات شود نابود خواهد شد

عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی(ع) گفت: فراگیری علم به دوره خاصی از زندگی فردی اختصاص ندارد و اگر از علم که بسیار ارزشمند است مراقبت نشود، موجب وبال و دردسر صاحب علم می‌شود. استادان باید به سمت علم نافع پیش روند، علم اگر محدود به محفوظات شود، نابود خواهد شد.
کد خبر : 34788

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام حمیدرضا رضانیا پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان که در سالن اجتماعات پرفسور حسابی دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد، گفت: همدان شهر بسیار برجسته‌ای است که هم شهیدپرور و هم عرفان‌خیز است.


وی با توجه به روایات بسیاری درباره علم مقدس و نافع و وظیفه استادان حوزه و دانشگاه اظهار کرد: استاد در معرض تابش علم قرار دارد و انتظار مردم و جامعه از این قشر تحصیل‌کرده بسیار زیاد است و باید به روشنگری در جامعه بپردازد.


نویسنده کتاب «جرعه‌ای از بحر» علمی را سودمند دانست که در مسیر هدایت و آخرت فرد باشد. وی خواستار توجه به این امر از سوی استادان شد.


نویسنده کتاب" زندگی " افزود: زمانی که یک عالم در مکانی سکونت می‌کند تمام نگاه‌ها و توجه‌ها به این فرد نسبت به صنوف دیگر متفاوت خواهد بود چرا که عالم سرشار از علم است و هرکاری را انجام نمی‌دهد.



عضو هیات علمی جامعةالمصطفی العالمیه اظهار کرد: علم اگر در مسیر خودش قرار گیرد انسان را به عالی ترین درجات می‌رساند زیرا علم یک حقیقت آسمانی است و اگر به درستی از آن استفاده نشود همانند بارش بارانی است که در برکه‌ای بماند و لجنزار شود.


رضانیا بیان کرد: انسان باید در امر حقوق مادی و معنوی قانع باشد و عالم‌ترین مردم کسی است که تقوای الهی را رعایت کرده باشد و خداوند او را در مسیر علم قرار می دهد.


وی با بیان اینکه علم و تقوا در آیات قرآن کریم به زیبایی کنار هم قرار گرفتند، گفت: رعایت تقوا باعث علم‌آموزی انسان از خدا می‌شود که بشریت می‌تواند خود و دیگران را منور کند بنابراین انسان باید علمی را در پیش گیرد که در آخرت هم بتواند با خود ببرد.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان نیز گفت: چهارمین دوره طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه آزاد اسلامی همدان با برگزاری تمامی سرفصل‌ها و دوره‌ها از یکم تا پنجم شهریور ماه برگزار می‌شود.



حجت الاسلام حمیدرضا طالقانی افزود: بهره‌گیری از استادان مجربی همچون محمد محمدرضایی، استاد تمام دانشگاه تهران، امیر خواص، عضو هیات علمی مؤسسه آمورشی و پژوهشی امام خمینی، حجت‌الاسلام حمیدرضا رضانیا و حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، از نقاط قوت این طرح است.


وی خطاب به برخی از استادان که گمان می‌برند احتیاج به حضور در این دوره‌ها ندارند، تصریح کرد: انسان در هر زمان نیازمند علم آموزی و دانش‌اندوزی است چراکه از ارزش والایی برخوردار است.


طالقانی با توجه به حدیثی از پیامبر اکرم که می‌فرمایند از گهواره تا گور به دنبال علم و دانش بروید، گفت: علم آموزی در هیچ برهه از زمان متوقف نمی شود و انسان همواره نیاز به بازآموزی دارد.


طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور 125 نفر از استادان و اعضای هیات علمی به مدت یک هفته در دانشگاه آزاد اسلامی همدان در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته