دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1397 - 11:41
عین‌القضاتی:

مؤلفین سرمایه فرهنگی هر دانشگاهی محسوب می‌شوند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: مؤلفین و استادان سرمایه فرهنگی هر دانشگاهی محسوب می‌شوند.
کد خبر : 347615
IMG_0675.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اراک، مراسم تجلیل و تکریم مؤلفان فرهنگی با عنوان «جشن امضای کتاب» به همت دفتر مطالعات و پژوهش‌های فرهنگی با حضور دانشجویان و استادان در تالار امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در آیین تجلیل و معرفی مؤلفین فرهنگی  با بیان اهمیت حفظ و معرفی سرمایه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها گفت: بی‌شک مؤلفین و اساتید دانشگاهی که در حوزه فرهنگی دست به قلم دارند، به عنوان مهم‌ترین سرمایه فرهنگی هر دانشگاهی محسوب می‌شوند، اما آنچه که گاهاً مورد غفلت قرار می‌گیرد توجه این سرمایه‌ها و معرفی آن به دانشجویان و عموم افراد جامعه است.


پیمان عین‌القضاتی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با داشتن دانشکده علوم انسانی و اساتید فعال و صاحب قلم در حوزه فرهنگی از سرمایه بالای فرهنگی برخوردار است و سالیانه تعداد قابل توجهی از اساتید این واحد دانشگاهی در حوزه فرهنگ قلم زده و کتاب‌های آنان انتشار می‌یابد.


وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مهم این معاونت توجه به این سرمایه والای فرهنگی است، به همین منظور برای سومین سال پیاپی این معاونت با مشارکت اداره مطالعات فرهنگی این واحد دانشگاهی اقدام به برگزاری جشن کتاب کرده است.


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک بیان کرد: رویکرد اصلی جشن امضای کتاب بیشتر به جای تجلیل معرفی مؤلفین به دانشجویان و عموم افراد جامعه بوده است، چراکه آنچه که باید در حفظ مؤلفین و سرمایه‌های فرهنگی دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد، حمایت از این مؤلفین است که قطعاً معرفی این افراد و آثار آنان به عنوان یکی از کارکردهای اصلی حمایت محسوب می‌شود.


عین‌القضاتی با بیان اینکه در جشن امضای کتاب، اساتیدی که سال گذشته از آن‌ها کتاب در حوزه فرهنگ چاپ شده، برای معرفی به دانشجویان در این جشن دعوت می‌شوند، یادآور شد: این معاونت برای معرفی هرچه بیشتر آثار این نویسندگان در نظر دارد سلسله نشست‌های تخصصی نقد آثار این نویسندگان را با حضور صاحب اثر، اساتید و دانشجویان در کتابخانه این واحد دانشگاهی برگزار کند.


گفتنی است، در این آیین از 11 نفر از اساتید این واحد دانشگاهی که در سال گذشته کتابشان در حوزه فرهنگی چاپ شده بود،  تجلیل و اثرشان مورد معرفی قرار گرفت و در کنار این مراسم نمایشگاه یک روزه کتاب برگزار و کتاب‌های این نویسندگان برای معرفی و فروش در این نمایشگاه ارائه شد.  


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

برچسب ها: اراک استان مرکزی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته