دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

احتمال بازگشایی واحدهای سنگ‌بری قوت گرفت

رئیس اتحادیه سنگ‌بری‌های شهر ری اعلام کرد: در پی اعتراض واحدهای‌ سنگ‌بری به نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و تعطیلی آنها تا زمان رسیدن به توافق با سازمان امور مالیاتی، فردا قرار است مسئولان اتحادیه با معاون وزیر اقتصاد دیدار کنند.
کد خبر : 34753

محمد حجاری زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان این که قرار شد اعضای صنف با وزارت اقتصاد مذاکره کرده و به یک نتیجه واحد برسند، افزود: ما هم معتقدیم تعطیلی واحدها کار درستی نیست، اما واقعیت این است که اقدام سازمان امور مالیاتی هم در دریافت مالیات بر ارزش افزوده غیرواقعی کار نادرستی است.


به گفته او قرار است واحدهای سنگ‌بری تا زمان حصول نتیجه قطعی همچنان تعطیل بمانند.


همچنین یک عضو انجمن سنگ ایران درباره جزئیات این توافق احتمالی گفت: با دستور مساعد وزیر اقتصاد درباره اجرای مفاد توافق شده سال 93 مرتبط با اصلاح اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده واحدهای سنگ بری، مقرر شد پس از تایید کتبی توافق شفاهی حاصل شده، کارخانجات دوباره فعالیت خود را آغاز کنند.


حسین امیرفتاحی افزود: واحدهای سنگ بری کل کشور هیچ مشکلی برای اجرای قانون ندارند، ولی بر نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده اعتراض داشتند که در صورت همکاری وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی این مشکل حل خواهد شد.


وی اظهار کرد: بر اساس توافق جدید، قرار است 10 درصد عملکرد اعلام شده برای سال 92 و قبل آن مبنای اخذ مالیات بر ارزش افزوده باشد، اما برای سال 93 و بعد مطابق قانون عمل خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته