دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1397 - 03:46
نقوی‌حسینی در گفتگو با آنا:

معاهده پاریس بدون جهت‌گیری سیاسی قابل قبول است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: معاهده پاریس در صورتی که بدون جهت‌گیری‌ سیاسی و با توجه به حق تحفظ کشورها باشد قابل پذیرش است.
کد خبر : 347463
نقوی حسینی.jpg

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر همکاری‌های دیپلماتیک در حوزه محیط زیست تأکید دارد و معتقدیم ایران باید با معاهده‌های زیست‌محیطی همکاری کند، چرا که توجه به محیط زیست از اولویت‌های کشور است.


به عقیده وی عضویت در این معاهده با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور نیازمند بررسی بیشتر است؛ چرا که تجربه نشان داده وقتی عضو معاهده‌های بین‌المللی می‌شویم، طرف مقابل به تعهدات خود عمل نمی‌کند، اما ما مجبوریم به ریز تعهدها عمل کنیم و اگر چنین نباشد صدور قطعنامه‌ها علیه ما را در پی دارد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه ایران کشوری با ذخایر غنی نفت و گاز است و فعالیت در این حوزه قطعا آثار محیط زیستی دارد، گفت: اگر معاهده پاریس بدون جهت‌گیری‌های سیاسی و با توجه به حق تحفظ کشورها باشد برایمان قابل قبول است، اما در صورتی که فقط تعهدش برای ما باشد به صلاح نیست.


نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: برجام نمونه عملی پایبند نبودن طرف‌های مقابل به معاهده‌هاست، اگر آنان چنین تضمینی را بدهند، ما استقبال می‌کنیم. 


وی تصریح کرد: هنوز لایحه الحاق ایران به توافقنامه پاریس به مجلس شورای اسلامی ارسال نشده، اما قطعاً تصویب چنین لایحه‌ای در شرایط کنونی کشور نیازمند بررسی‌های کارشناسی فراوان است.


انتهای پیام/4034


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته