دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1397 - 12:06
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

آمریکا خلاف نظم و امنیت عمومی رفتار می‌کند/ تروریست‌ها در سوریه به‌ شکست نهایی نزدیک شده‌اند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین گفت: آمریکا با نقض مقررات بین‌المللی مانند خروج از برجام و معاهده پاریس، خلاف نظم و امنیت عمومی رفتار می‌کند.
کد خبر : 309651

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیرسرتیپ امیر حاتمی در دیدار ارتشبد «ژانگ‌یوشیا» که مقام‌های عالی دفاعی چین حضور داشتند با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جایگاه چین در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بحمدالله روابط دو کشور طی سالیان اخیر از رشد و توسعه خوبی برخوردار بوده و این روند در حوزه دفاعی، راهبردی است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت پیچیده جهان افزود: در این اوضاع پیچیده، منطقه غرب آسیا به یکی از کانون‌های اصلی بحران در جهان تبدیل شده است و تروریست‌ها با افراط‌گرایی و تجزیه‌طلبی و با حمایت فرامنطقه‌ای موجب تشدید این بحران شده‌اند.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه وضعیت به‌گونه‌ای بود که گروه‌های تروریستی موفق شدند حدود 90 درصد خاک سوریه را به اشغال خود درآورند، تصریح کرد: ملت، دولت و نیروهای مسلح سوریه و دوستان آن‌ها شامل ایران، روسیه و حزب‌الله به صحنه وارد شدند و با هماهنگی هم تروریست‌ها را سرکوب کردند.


حاتمی با بیان اینکه کمک چین در صحنه بین‌المللی در حمایت از دولت سوریه بسیار مؤثر بود، افزود: بحمدالله امروز تروریست‌ها به‌مرحله شکست نهایی در سوریه نزدیک شده‌اند.


وی با انتقاد از سیاست‌های سردمداران آمریکا در منطقه ادامه داد: آن‌ها با نقض مقررات بین‌المللی، راه‌اندازی جنگ تجاری، بی‌توجهی به معادلات، ازجمله خروج از برجام و معاهده پاریس، برخلاف نظم و امنیت عمومی رفتار می‌کنند.


در ادامه این دیدار، همکاری‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین برای ایجاد صلح، ثبات و امنیت مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت تلاش نیروهای مسلح دو کشور برای اجرایی کردن بیانیه جامع شراکت راهبردی دو کشور در بخش دفاعی تأکید شد. دو طرف همچنین در این دیدار پس از مرور محورهای همکاری نظامی و دفاعی، بر توسعه آن از طریق ادامه رایزنی‌ها تأکید کردند.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته