دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1397 - 11:06

منوچین در صف اخراجی‌های کاخ سفید قرار گرفت

تحلیلگران سیاسی اخراج وزیر خزانه‌داری آمریکا را در پی سقوط بازار بورس این کشور پیش‌بینی کرده‌اند.
کد خبر : 347347
7824117_947.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سی‌ان‌ان، بازار بورس در آمریکا در روزهای اخیر شاهد سقوط بی‌سابقه ارزش خود بوده که برخی از آن به‌عنوان بازگشت رکود اقتصادی به این کشور یاد می‌کنند.


دوشنبه، دو شاخص مهم وال‌استریت بدترین شب کریسمس تاریخ خود را ثبت کردند؛ داوجونز ۵۰۰ واحد ریزش و به زیر ۲۲ هزار واحد سقوط کرد، اس‌اندپی هم با سقوط ۲۰ درصدی نسبت به رکوردهای اخیر، به آستانه کمترین رقم خود در سال‌های اخیر خود رسید که از آن به‌عنوان بدترین سقوط تاریخ وال‌استریت در شب کریسمس یاد شد.


رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته با حمله به فدرال رزرو، این نهاد را عامل بروز بحران اخیر اقتصادی دانسته بود. بسیاری از کارشناسان معتقدند که دونالد ترامپ استیو منوچین را برای بروز این بحران عزل خواهد کرد.


یک منبع نزدیک به کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود به سی‌ان‌ان گفته است که برکناری منوچین به‌زودی اعلام خواهد شد.


ترامپ روز گذشته منوچین را فردی باهوش دانست که توانسته است رشد اقتصادی را به آمریکا بازگرداند ولی منبع نزدیک به کاخ سفید گفت که رئیس‌جمهور آمریکا تنها به دنبال حفظ ظاهر است و بسیار از وزیر خزانه‌داری کابینه خود ناراضی است.


روز گذشته نیز بلومبرگ گزارش داده بود که به گفته یک منبع مطلع، دونالد ترامپ در اقدامی که می‌تواند نشانه کاهش اطمینان وی به استیو منوچین باشد، از مشاورانش خواسته است تا برای مقابله با سقوط شاخص‌های سهام در بازار با «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) دیدار کنند. این به معنای تضعیف موقعیت وزیر خزانه‌داری است که هفته‌ای یک‌بار با پاول ناهار صرف می‌کند و به‌طورمعمول فردی است که دیدگاه‌های دولت را به رئیس فدرال رزرو منتقل می‌کند.


انتهای پیام/4106/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته