دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1397 - 21:30
گاردین گزارش داد:

گمانه‌زنی‌ها در خصوص اختلاف ترامپ با وزیر خزانه‌داری آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا وجود اختلاف میان خود و وزیر خزانه‌داری را رد کرده اما کارشناسان معتقدند احتمال برکناری وزیر خزانه‌داری وجود دارد.
کد خبر : 328645
11.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از گاردین، دونالد ترامپ بارها در خصوص افزایش نرخ بهره و تأثیر آن بر اقتصاد آمریکا هشدار داده و ابراز نگرانی کرده است اما سیاست‌هایی که «استیو منوچین» در وزارت خزانه‌داری آمریکا دنبال می‌کند دقیقاً برخلاف نظرات ترامپ بوده و این وزارتخانه سعی دارد با بالا بردن نرخ بهره در این کشور، برخی مشکلات اقتصادی و کسری‌ها را جبران کند.


روز گذشته وال استریت ژورنال گزارش داد که دونالد ترامپ از سخنان یکی از اعضای فدرال رزرو مبنی بر لزوم افزایش نرخ بهره ابراز نارضایتی کرده و استیو منوچین را مقصر بیان چنین سخنانی در آمریکا دانسته است. این روزنامه همچنین بیان کرد که منوچین بر نظر قبلی خود استوار است و قصد ندارد نرمشی در این خصوص نشان دهد.


یک منبع آگاه به گاردین گفت: «رئیس‌جمهور در این مدت بارها با منوچین به اختلاف برخورده و در مسائلی چون بازار بورس و همچنین اقدامات وزارت خزانه‌داری علیه چینی‌ها از عملکرد منوچین رضایت ندارد.»


با این حال ترامپ به خبرها درباره اختلافش با استیو منوچین واکنش نشان داد و در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: «من از عملکرد او در وزارت خزانه‌داری رضایت دارم و وجود چنین فردی در کابینه باعث افتخار من است.»


از طرف دیگر رئیس‌جمهور آمریکا در ماه اکتبر (مهر) در خصوص نرخ بهره اعلام کرده بود: «افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا نوعی دیوانگی، حماقت و تهدیدی بزرگ برای آینده دولت است.»


در ماه گذشته نیز در جلسه اقتصادی دولت ترامپ بارها با تندی با منوچین رفتار کرده بود. منبع آگاهی در این خصوص گفت: «در جلسه اقتصادی ماه گذشته استیو منوچین به جای استفاده از عبارت تجارت آمریکا و چین از عبارت تجارت ما استفاده کرد که باعث رنجش دونالد ترامپ شد و تا پایان جلسه بارها از منوچین پرسید: منظور تو از ما چیست.»


این رفتارها و دروغ‌های همیشگی ترامپ این شائبه را ایجاد کرده است که منوچین به زودی دولت را ترک خواهد کرد، زیرا رئیس‌جمهور آمریکا از انجام اصلاحات اقتصادی مدنظر وزارت خزانه‌داری سر باز می‌زند و اعتقاد دارد چنین کارهایی می‌تواند رأی آوری او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را به خطر بیندازد.


انتهای پیام/4095/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته