دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1394 - 09:26
قمی در گفت‌وگو با آنا:

کلنگ سه پروژه واحد پرند بزودی به زمین زده می‌شود/ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه مرکز رشد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند با بیان اینکه بازسازی شبکه برق‌رسانی این دانشگاه در دست اقدام است، گفت: در راستای اهداف بلندمدت این واحد بزودی کلنگ ساخت مرکز رشد، کتابخانه مرکزی و زمین روباز ورزشی به زمین زده می‌شود.
کد خبر : 34725

دکتر محمد قمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با توجه به اقدامات این واحد در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و تامین 16 درصد بودجه در سال جدید از محل شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های اقتصادی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در منطقه اعم از وجود فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، شهرک‌های صنعتی و شهر جدید پرند و در راستای سیاست دانشگاه مبنی بر کم کردن وابستگی به شهریه، باید به سمت توسعه کیفی و به تعبیری شرکت‌های دانش‌بنیان پیش رفت.


وی از اولویت‌ها و برنامه‌های درآمدزای این واحد خبر داد و خاطرنشان کرد: تصمیم داریم مرکز رشد واحد را گسترش بدهیم و از شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه مرکز رشد واحد پرند حمایت کنیم.



سرپرست واحد پرند با توجه به پیگیری مرکز رشد این واحد از سال 1388 و اخذ مجوز و آغاز به کار آن در سال 1391 خاطرنشان کرد: اکنون 6 واحد فناور از جمله شرکت بتن‌های سبک، تولید کاتالوگ الکترونیک، واحد تولید بستنی پروبیوتیک، واحد ساخت بازی‌های رایانه‌ای و ... در مرکز رشد واحد پرند مشغول به کار هستند.








اکنون 6 واحد فناور از جمله شرکت بتن‌های سبک، تولید کاتالوگ الکترونیک، واحد تولید بستی پروبیوتیک، واحد ساخت بازی‌های رایانه‌ای و ... در مرکز رشد واحد پرند مشغول به کار هستند

به گفته او، واحد پرند در نظر دارد با توجه به کسب رتبه اول در رباتیک به سمت تولید ربات‌های فوتبالیست انسان‌نما در قالب شرکت دانش‌بنیان قدم بردارد.


وی با یادآوری موفقیت‌های سال جاری این واحد دانشگاهی اظهار کرد: یکی از بهترین رخدادهای واحد پرند این بود که دانشجویان با همکاری معاونت پژوهش و فناوری و استادان گروه کامپیوتر واحد در مسابقات جهانی رباتیک چین شرکت کردند و از بین 200 تیم شرکت کننده دانشجویان پرند توانستند مقام اول را کسب کنند که در این راستا رئیس دانشگاه آزاد از آنان قدردانی کرد.


قمی با توجه به اینکه واحد پرند در سال 1382 تاسیس شده است به آنا گفت: نخستین ساختمان واحد پرند، ساختمان علوم زیستی بود که با 560 دانشجو آغاز به فعالیت کرد و به لطف پروردگار امروز واحد پرند با بیش از 14 هزار دانشجو در 11 رشته کارشناسی ارشد و 37 رشته تحصیلی کارشناسی فعال است.



سرپرست واحد پرند، انجام طرح‌های فرهنگی ماندگار در راستای فعالیت‌های فرهنگی این واحد را یادآور شد و اظهار کرد: در سال جاری مسجد فاطمةالزهرا(س) واحد پرند به بهره‌برداری رسید. همچنین در راستای اهمیت به فرهنگ و روبنایی بودن آن فراخوان طراحی یادمان شهدای گمنام واحد پرند داده شده است که در این راستا از دانشجویان و استادان گروه معماری و عمران دعوت به همکاری شده است.


به گفته قمی، قرارداد ساخت سمفونی تکریم مادر به زودی منعقد خواهد شد و مصادف با سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا(س) به بهره‌برداری خواهد رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته